MozaikJövő ősszel már közlekedik a tram-train

2019. április 9., kedd
 
Jövő ősszel már közlekedik a tram-train

Jól haladnak a munkálatok, a napokban Szegeden, Rókusnál a sínpárt már bekötötték a Szegedi Közlekedési Társaság vágányhálózatába.

 

 

 

 

 

 

A MÁV START Zrt. tájékoztatása szerint a hybrid tram-train járművekre az előzetes típusengedély anyagait március végén beadták az engedélyező hatóság részére.

Az első két (prototípus) tram-train jármű leszállítására és a hatósági próbák megkezdésére várhatóan 2020 III. negyedévében kerül sor. A szerelvények megérkezése után megkezdődnek a próbák, vagyis a kész sínpályán tesztelik a járműveket.

 

A Vásárhelyi Hírek információi szerint – a kifejezetten ezekre a vasút-villamos járművek vezetésére alkalmas - járművezetők betanulása már a téli hónapokban megkezdődik.

Mivel a járműveket a svájci Stadler AG cégcsoportba tartozó, spanyolországi székhelyű Stadler Rail Valencia S.A.U. gyáregysége fogja elkészíteni, valószínű, hogy a vezetők Valenciában és Németországban, egy, a már futó típust alkalmazó városban szakmai képzésben is részt vesznek.

 

Így aztán a Szeged-Vásárhely közötti szakaszon a két elkészült járműszerelvénnyel – a tervek szerint 2020 őszétől, egy éven át – a már felkészített járművezetőkkel kezdődnek a hatósági próbák.

 

Mint ismeretes tavaly november 8-án Lázár János országgyűlési képviselő, az akkor frissen kinevezett tram-train kormánybiztos 2021 őszére, tanévkezdésre prognosztizálta az átadást.

 

A vasút-villamos szolgáltatás útvonala: Szeged Nagyállomás – 1-es villamosvonal Rókus pályaudvar – Szeged-Rókus elágazás, 135-ös számú vasútvonalon Algyő – Hódmezővásárhelyi Népkert – hódmezővásárhelyi villamosvonal – Nagyállomás végállomás.

A járatok csúcsidőszakban 20 percenként, azon túl 30 percenként, késő este 60 percenként fogják egymást követni. A reggeli időszakban, 6:20 és 7:10 között Hódmezővásárhely felől Szeged felé két többletjárat beiktatásával 10 perces követés lesz, amelyre az utasforgalom nagysága miatt lesz szükség.

 

A járatok két végállomás közötti menetideje tervezetten 42 perc, a két belváros között pedig 32 perc lesz.

 

 

A Vásárhelyi Hírekben írtuk, hogy a MÁV- START Zrt. a 8 db hybrid tram-train jármű 2017. november 24-én kötötte meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV-START Zrt a támogatási szerződést azt követően, hogy a tram-train járművek beszerzésére irányuló közbeszerzési eljárás eredményesen lezárult. A 17,62 milliárd forint értékű támogatási szerződés 8 darab új, hybrid tram-train jármű beszerzésére. A tram-train járművek fajlagos beszerzési ára 6,395 millió euró/jármű. A 8 db tram-train jármű ára magában foglalja az üzemeltetési készletet és az oktatások költségét is.

 

További cikkeink, amelyek a tram train-el foglalkoznak:  ITT    ITT    ITT   ITT

 
 
VH
 

Olvassa el ezt is!

A szülő, vagy az óvónő szava már kevés lesz

A szülő, vagy az óvónő szava már kevés lesz

Rohamra készülhet a Szék utcai Szakszolgálat. Kormányrendelet jelent meg arról, hogyan, és ki döntheti el, hogy felmenthető-e egy 6 éves gyermek a beiskolázási kötelezettség alól. 
Egyeztetés előzte meg az adókedvezmény eltörlését

Egyeztetés előzte meg az adókedvezmény eltörlését

A helyi viszonyokat kevésbé ismerők is elsőre a Villeroy&Boch cégre gondoltak. A közgyűlési határozat csak első ránézésre tűnt váratlannak.
Elment örökre egy nagy lokálpatrióta

Elment örökre egy nagy lokálpatrióta

80 éves korában, november 21-én elhunyt Szigeti János, Hódmezővásárhely történetének egyik legvitálisabb kutatója és megörökítője.
Könyvet az automatából

Könyvet az automatából

November 21-én a BFMK előtt felavatták a Poket automatát, amelyben pocket/zsebméretű klasszikus és kortárs regényeket vásárolhat majd a közönség.
 

És ezt már olvasta?

Családi események Hódmezővásárhelyen 2021. 1. hét
Családi események Hódmezővásárhelyen 2021. 1. hét "Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog..."
 
133 hódmezővásárhelyi soha nem tért haza
133 hódmezővásárhelyi soha nem tért haza A magyar történelem legtöbb áldozatott követelő vereségének részleteit mind a háború alatt, mind az azt követő kommunista diktatúra alatt el elhallgatták.
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2020. 52. hét
Családi események Hódmezővásárhelyen 2020. 52. hét "Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog..."
 
Az országos oltási terv részletei
Az országos oltási terv részletei Az oltás nem a regisztráció sorrendjében fog történni. A Nemzeti Népegészségügyi Központ közleménye a következő időszak oltási menetrendjéről.
 
Vége és kezdete az évnek
Vége és kezdete az évnek Tiltás is kötődik január elsejéhez, a legismertebb, hogy ezen a napon semmit nem adnak ki a házból, mert akkor egész éven át minden kimegy onnan.
 
Tanodásnak lenni - továbbra is - jó
Tanodásnak lenni - továbbra is - jó Tavaly óta a kormány döntésével a tanodák eltávolodtak a köznevelési rendszertől. A vásárhelyi Gastro-Ker Tanoda működése is nyertes pályázatokon múlik.
 
A 2021-es év színei
A 2021-es év színei A választott színek illenek ahhoz a kettős érzéshez, amellyel az új évet várjuk: reménykedünk a világ újranyitásában, abban, hogy visszatérhetünk a normalitáshoz.