Jól haladnak a munkálatok, a napokban Szegeden, Rókusnál a sínpárt már bekötötték a Szegedi Közlekedési Társaság vágányhálózatába.
A MÁV START Zrt. tájékoztatása szerint a hybrid tram-train járművekre az előzetes típusengedély anyagait március végén beadták az engedélyező hatóság részére.
Az első két (prototípus) tram-train jármű leszállítására és a hatósági próbák megkezdésére várhatóan 2020 III. negyedévében kerül sor. A szerelvények megérkezése után megkezdődnek a próbák, vagyis a kész sínpályán tesztelik a járműveket.
A Vásárhelyi Hírek információi szerint – a kifejezetten ezekre a vasút-villamos járművek vezetésére alkalmas - járművezetők betanulása már a téli hónapokban megkezdődik.
Mivel a járműveket a svájci Stadler AG cégcsoportba tartozó, spanyolországi székhelyű Stadler Rail Valencia S.A.U. gyáregysége fogja elkészíteni, valószínű, hogy a vezetők Valenciában és Németországban, egy, a már futó típust alkalmazó városban szakmai képzésben is részt vesznek.
Így aztán a Szeged-Vásárhely közötti szakaszon a két elkészült járműszerelvénnyel – a tervek szerint 2020 őszétől, egy éven át – a már felkészített járművezetőkkel kezdődnek a hatósági próbák.
Mint ismeretes tavaly november 8-án Lázár János országgyűlési képviselő, az akkor frissen kinevezett tram-train kormánybiztos 2021 őszére, tanévkezdésre prognosztizálta az átadást.
A vasút-villamos szolgáltatás útvonala: Szeged Nagyállomás – 1-es villamosvonal Rókus pályaudvar – Szeged-Rókus elágazás, 135-ös számú vasútvonalon Algyő – Hódmezővásárhelyi Népkert – hódmezővásárhelyi villamosvonal – Nagyállomás végállomás.
A járatok csúcsidőszakban 20 percenként, azon túl 30 percenként, késő este 60 percenként fogják egymást követni. A reggeli időszakban, 6:20 és 7:10 között Hódmezővásárhely felől Szeged felé két többletjárat beiktatásával 10 perces követés lesz, amelyre az utasforgalom nagysága miatt lesz szükség.
A járatok két végállomás közötti menetideje tervezetten 42 perc, a két belváros között pedig 32 perc lesz.
A Vásárhelyi Hírekben írtuk, hogy a MÁV- START Zrt. a 8 db hybrid tram-train jármű 2017. november 24-én kötötte meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV-START Zrt a támogatási szerződést azt követően, hogy a tram-train járművek beszerzésére irányuló közbeszerzési eljárás eredményesen lezárult. A 17,62 milliárd forint értékű támogatási szerződés 8 darab új, hybrid tram-train jármű beszerzésére. A tram-train járművek fajlagos beszerzési ára 6,395 millió euró/jármű. A 8 db tram-train jármű ára magában foglalja az üzemeltetési készletet és az oktatások költségét is.
További cikkeink, amelyek a tram train-el foglalkoznak: ITT ITT ITT ITT