A szakemberek szerint azonban a napi 5000-20000 utassal számoló helyközi villamos megépítésének ez sem a végleges költsége.
A Magyar Közlöny augusztus 28-án megjelent számában a már tavaly május 18-án jóváhagyott költségek mellett, újabb jóváhagyott összegek alapján a tram train tényleges megépítésének minden akadálya elhárulni látszik. Összesen 72 milliárd forint áll rendelkezésre. Ebben az összegben az elmúlt 3-4 évben született különböző tanulmányok, tervek költsége nincs benne.
Van a tételek között felfelé módosítás is, mint például a járműbeszerzés tételében az eddigi 16 milliárdot, 17,6 milliárdra emelték. Mint emlékezetes Lázár János miniszter nehezményezte a tendernyertes Stadler Rail Valencia S.A.U. által adott magas árat.
A Magyar Közlönyben a beruházás finanszírozásának ütemezéséről is határoztak.
A legnagyobb tétel, 48 milliárd 641 millió értelemszerűen a legnagyobb munkálatokat fedezi. Ebből 9,8 milliárd a Hódmezővásárhely Népkert – Kossuth tér – Nagyállomás útvonalon 3,3 km hosszú, egyvágányú, kitérős rendszerű villamosvasúti vonal létesítése. (Erről ITT olvashat!)
Továbbá a Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely Népkert vasútvonal felújítása 22 km hosszban a 100 km/h közlekedési sebesség elérése érdekében. A vonal kétvágányúsítása Szeged-Rókus – Baktó elágazás, valamint Sártó elágazás – Kopáncs forgalmi kitérő között. Algyő állomás átépítése, valamint az algyői vasúti Tisza-híd felújítása. Új biztosítóberendezés létesítése a vonalszakaszon. A biztosítóberendezés bekötése a Szeged személypályaudvaron található központi forgalomirányítási központba.
A munkálatok egy részének elvégzésére - mint arról írtunk - július 25-én írta alá a (8.9 milliárdos) szerződést a NIF a két nyertessel, a Strabag Vasútépítő Kft. -vel és a Belfry PE Kft. -vel.
5 milliárd 80 millió lesz a (szervíz, javító, remíz) járműtelep építése Szegeden, ami a kapcsolódó szolgáltatások nyújtása és a vasút-villamos (tram-train) rendszerhez szükséges előkészítő tervezési feladatok költségét is fedezi.
17 milliárd 622 millió forint áll rendelkezésre 8 darab dízel-elektromos üzemű hibrid vasút-villamos (tram-train) jármű beszerzésére. Ennek hirdették ki a nyertesét idén áprilisban (Erről ITT olvashat!)
Mint arról több felmérés is készült, Szeged és Hódmezővásárhely között naponta 15 ezer ember utazik autóbusszal, vonattal, igen jelentős a gépkocsiforgalom is, ami a két város közötti négysávúsítás miatt az utóbbi időben növekedett is.
A majd - várhatóan 2020-ban - elkészülő, valóban gyorsvillamosnak a projekt megtérülés érdekében kell majd a napi 5000-20000 utas nagy részét átcsábítania.