GazdaságMár 72 milliárdnál tart a tram train

2017. augusztus 29., kedd
 
Már 72 milliárdnál tart a tram train

A szakemberek szerint azonban a napi 5000-20000 utassal számoló helyközi villamos megépítésének ez sem a végleges költsége.

 

 

 

 

 

 

 

A Magyar Közlöny augusztus 28-án megjelent számában a már tavaly május 18-án jóváhagyott költségek mellett, újabb jóváhagyott összegek alapján a tram train tényleges megépítésének minden akadálya elhárulni látszik. Összesen 72 milliárd forint áll rendelkezésre. Ebben az összegben az elmúlt 3-4 évben született különböző tanulmányok, tervek költsége nincs benne.

 

Van a tételek között felfelé módosítás is, mint például a járműbeszerzés tételében az eddigi 16 milliárdot, 17,6 milliárdra emelték. Mint emlékezetes Lázár János miniszter nehezményezte a tendernyertes Stadler Rail Valencia S.A.U. által adott magas árat.

 

A Magyar Közlönyben a beruházás finanszírozásának ütemezéséről is határoztak.   

A legnagyobb tétel, 48 milliárd 641 millió értelemszerűen a legnagyobb munkálatokat fedezi. Ebből 9,8 milliárd a Hódmezővásárhely Népkert – Kossuth tér – Nagyállomás útvonalon 3,3 km hosszú, egyvágányú, kitérős rendszerű villamosvasúti vonal létesítése. (Erről ITT olvashat!)

 

Továbbá a Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely Népkert vasútvonal felújítása 22 km hosszban a 100 km/h közlekedési sebesség elérése érdekében. A vonal kétvágányúsítása Szeged-Rókus – Baktó elágazás, valamint Sártó elágazás – Kopáncs forgalmi kitérő között. Algyő állomás átépítése, valamint az algyői vasúti Tisza-híd felújítása. Új biztosítóberendezés létesítése a vonalszakaszon. A biztosítóberendezés bekötése a Szeged személypályaudvaron található központi forgalomirányítási központba.

A munkálatok egy részének elvégzésére - mint arról írtunk - július 25-én írta alá a (8.9 milliárdos) szerződést a NIF a két nyertessel, a Strabag Vasútépítő Kft. -vel és a Belfry PE Kft. -vel.

 

5 milliárd 80 millió lesz a (szervíz, javító, remíz) járműtelep építése Szegeden, ami a kapcsolódó szolgáltatások nyújtása és a vasút-villamos (tram-train) rendszerhez szükséges előkészítő tervezési feladatok költségét is fedezi.

 

17 milliárd 622 millió forint áll rendelkezésre 8 darab dízel-elektromos üzemű hibrid vasút-villamos (tram-train) jármű beszerzésére. Ennek hirdették ki a nyertesét idén áprilisban (Erről ITT olvashat!)

 

 

Mint arról több felmérés is készült, Szeged és Hódmezővásárhely között naponta 15 ezer ember utazik autóbusszal, vonattal, igen jelentős a gépkocsiforgalom is, ami a két város közötti négysávúsítás miatt az utóbbi időben növekedett  is.

 

A majd - várhatóan 2020-ban - elkészülő, valóban gyorsvillamosnak a projekt megtérülés érdekében kell majd a napi 5000-20000 utas nagy részét átcsábítania.

 
 
VH
 

Olvassa el ezt is!

Drágul a tram-train beruházás

Drágul a tram-train beruházás

Körülbelül egymilliárddal emelkedik a tram-train építési költsége és újabb hónapokat kell várni a Vásárhely-Szeged vasútvonal átadására.
Ismét hadüzenet a parlagfű ellen

Ismét hadüzenet a parlagfű ellen

Külterületen a földhivatalok, belterületen a helyi önkormányzat jegyzője és a növény- és talajvédelmi feladatkörükben eljáró megyei kormányhivatalok végzik az ellenőrzést.
Újabb 4 tram-train szerelvény készül

Újabb 4 tram-train szerelvény készül

A 2017-ben a MÁV-START Zrt.-re kiírt közbeszerzési pályázatban 10 milliárd forintot irányoztak elő a 8+4 darab szerelvény beszerzésére. Vagyis négy további szerelvény ára is lehívható.
Ne várjuk a repülőt

Ne várjuk a repülőt

Az Európai Unió, hasonlóan a beszüntetett kullancsirtáshoz, a környezetre károsnak ítéli a légi irtást. A szúnyogirtó készítmények engedélye lejárt.
 

És ezt már olvasta?

Kettős győzelem a nyugati végeken
Kettős győzelem a nyugati végeken Győzni ment Sopronba a Kosársuli, de ezért kőkeményen meg kellett dolgozniuk. Talán a rutinjuk és a hosszabb kispaduk döntött.
 
Új trend a dupla menetrend
Új trend a dupla menetrend Két hétig mindenki számára ingyenesek az új helyi buszjáratok Hódmezővásárhelyen. A Volánbusz változatlanul üzemelteti a helyi járatait.
 
Könnyes szemmel rabolt
Könnyes szemmel rabolt A vádlott a lakás- és helyiséggazdálkodási csoportot vezette a hódmezővásárhelyi polgármesteri hivatalban. Kilenc évet kért az ügyész a két fegyveres rablásért.
 
Diákok Őszi Tárlata 2020-21- Díjazottak
Diákok Őszi Tárlata 2020-21- Díjazottak Az online térben megrendezett Diákok Őszi Tárlatára különösen magas volt az érdeklődés az általános iskola alsó tagozatos diákjai és a középiskolások körében. Díjazottak névsora.
 
Régészek a nyomvonalon
Régészek a nyomvonalon A Tornyai János Múzeum régészeinek eredményei újabb apróbb mozaikokkal gazdagították a Hódmezővásárhely múltjáról alkotott ismereteket.
 
Gazdálkodj okosan 2021.
Gazdálkodj okosan 2021. 15 milliárd forintos főösszegű költségvetésből gazdálkodik idén az önkormányzat. Elhangzott az is, hogy számos fölösleges kiadást tartalmaz a költségvetés.
 
Ásó kapa és nagyharang
Ásó kapa és nagyharang A házasságkötés tematikájában indított gyűjtést a Tornyai János Múzeum, a 20. századtól kezdődően napjainkig várják az ifjú párok legnagyobb napjának tárgyi emlékeit.