Október 4-én reggel megkezdődött Algyő vasúti hídjának kötelező próbaterhelése, miután a Swietelsky Vasúttechnika Kft. megerősítette a Tisza hídat a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train számára.
A hídépítő mérnökök megmérik a híd alakváltozásait, elhajlásait a négy darab, százhúsz tonna súlyú M62-es mozdony alatt, melyek még a kötelezően előírt próbaértéknél is nagyobb terhet jelentenek a híd számára.
Elvégezték a korrózióvédelmet, a hibás tartóelemek cseréjét, felújítoták a híd úgynevezett vizsgálókocsijait is, az ártéri hidakon pedig a mederhídon jelenleg is meglévő, korszerű edilonos sínleerősítést alakítottak ki.
Mint arról a Vásárhelyi Hírekben részletesen írtunk a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) által megpályáztatott munkákra 4 cég nyújtott be ajánlatot, közülük (tavaly decemberben) választották ki a nyertest, a Swietelsky ajánlata volt a legolcsóbb, 25, 6 milliárd forint. Ezzel az ajánlattal azonban a cég még mindig felette volt az eredetileg becsült értéknek, ami 22 milliárd forint volt.
A kiírás szerint a nyertes cégnek a Tisza Híd felújítása mellett – a jelenleg is zajló munkálatok során – a meglévő vonalpályát is felújítják, plusz egy másik vágányt építenek a meglévő mellé. A szakasz mellett a vasúti műtárgyakat is ki kell alakítani, Algyőn P+R parkolót kell létrehozni, plusz a távközlési rendszer, utastájékoztató rendszerek is a Swietelsky feladata lesz.
Mint ismeretes a Vásárhelyen belül kiépítendő 3,3 kilométeres városi szakasz és, megállónak kivitelezését 8,9 milliárdos ajánlattal a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. nyerte. A szerelvényekre (a 8 db dízel-villamos tram-train jármű legyártására) kiírt pályázatot pedig, mint arról már 2017 nyarán írtunk, a Stadler Rail Valencia S.A.U. nyerte meg.
Ami a vásárhelyiek számára a legfontosabb információ: a teendők körülbelül nyolcvanöt százaléka 2019. április végéig, a szerződésben a vágányzárra megszabott határidőig elkészül. Ezt követően az állomási mellékvágányok, a magasépítmények és a biztosítóberendezéseket átépítése következik. A projekt végleges befejezésének, a hiánymentes műszaki átadás határideje 2020 júniusa.
Videó a hídfelújításról: