Lázár János hiába tiltakozott a drágulás miatt, az eredeti ár több mint kétszereséből, 25 milliárd forintból készül el a Szeged–Hódmezővásárhely-vasútvonal. A vonalat a Swietelsky fejleszti, de alvállalkozóként Mészáros Lőrinc cége is felbukkan.
Kihirdették a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train építésére kiírt közbeszerzési eljárás eredményét. A tendert a Swietelsky Vasúttechnika Kft. nyerte el, a társaság 25 milliárd forintból fejlesztheti a vonalat. Ez jókora drágulást jelent ahhoz képest, amennyit a projektet megrendelő MÁV eredetileg szánt rá. A közbeszerzést még 22 milliárdos maximumárral írták ki, ehhez képest még 3 milliárddal drágább ajánlatot tett a nyertes Swietelsky.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) által megpályáztatott munkákra 4 cég nyújtott be ajánlatot, közülük választották ki a nyertest, a Swietelsky ajánlata volt a legolcsóbb, 25, 6 milliárd forint. Ezzel az ajánlattal azonban a cég még mindig felette volt az eredetileg becsült értéknek, ami 22 milliárd forint volt.
A tender eredménye december 21-én jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben.
A nyertes cég ügyvezetője tavaly őszig Homlok Zsolt volt, aki előzőleg eljegyezte, nyáron pedig elvette Mészáros Lőrinc lányát. Homlok vezetése alatt a Swietelsky kapta meg a kisvasút építésének jogát a Mészáros Lőrinc által vezetett Felcsúton. Mészáros egyik cége, az R-Kord Kft. a hévprojektben is felbukkan, a nyertes pályázatban alvállalkozóként szerepel.
A kiírás szerint a nyertes cégnek a meglévő vonalpályát kell átépíteni, plusz egy másik vágányt is ki kell építeni a meglévő mellé. A szakasz mellett a vasúti műtárgyakat is ki kell alakítani, Algyőn P+R parkolót kell létrehozni, plusz a távközlési rendszer, utastájékoztató rendszerek is a Swietelsky feladata lesz.
Mint ismeretes a Vásárhelyen belül kiépítendő 3,3 kilométeres városi szakasz és, megállónak kivitelezését 8,9 milliárdos ajánlattal a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. nyerte. A szerelvényekre (a 8 db + 4 db opciós dízel-villamos tram-train jármű legyártására) kiírt pályázatot pedig a Stadler Rail Valencia S.A.U. nyerte meg.
Kapcsolódó cikkeink:
Már 72 milliárdnál tart a tram-train
Használt sínek a tram-train-hez