
A fontos mérföldkövet már 2016-ban elérjük, ez pedig több területen is változásokat eredményez. Az IDC közzétette legújabb előrejelzését, amelyben az internethasználat legfontosabb területeit, illetve a mobilinternet felhasználóinak számát veszik górcső alá.
Előbbi esetében megállapítják, hogy a különböző online fizetési platformok minden korábbinál nagyobb forgalmat tesznek lehetővé, míg utóbbi tekintetében további növekedés várható.
Az anyagban többek között arról olvashatunk, hogy mintegy 2 milliárd ember olvas rendszeresen híreket és intézi levelezését az interneten, 1 milliárd az online bankolást, a zenei streamelést, valamint az álláskeresést is előnyben részesíti, illetve minden korábbinál többen vásárolnak online módon, aminek eredményeként idén a könyvekre, utazásra, CD- és DVD-kiadványokra, a különböző alkalmazások letöltésére, valamint online tanórákra is 100 milliárd dollárnál nagyobb összeget költünk. Ez természetesen nem kerüli el a hirdetők figyelmét, ezért is bővül gyors ütemben a mobilhirdetési platformok által szállított bevétel, tovább tökéletesítve a felhasználók szokásainak és érdeklődési területeinek felmérését.
A mobilinternetet használók száma idén szintén eléri majd a 2 milliárd főt, a 2020-ig terjedő időszakban pedig évente további 2 százalékkal bővül majd a teljes tábor. A kizárólag valamilyen hordozható megoldásról bejelentkezők száma eközben évi 25 százalékkal nő majd, ezzel természetesen az online töltött idő is alaposan megugrik, míg a maradék 4 milliárd ember számára a Google, a SpaceX, valamint a Facebook nevével fémjelzett új kezdeményezések jelenthetik a megoldást, amelyek repülők, ballonok, valamint műholdak bevonásával teremtenék meg az eddig elérhetetlen lehetőséget a csatlakozásra.
A DigiTimes eközben saját adataira támaszkodva közölte, hogy a harmadik negyedévben újabb 331 millió okostelefont szállítottak le globális szinten, ennek negyedét a Samsung biztosította, az Apple a második helyre volt jó 14,5 százalékkal, őket pedig a Huawei, a Lenovo, valamint az LG követte a sorban.