
Egy újabb nagy beruházásra került szignó, amely a tram-train megépítésének egyik sarkalatos pontja volt. Június 24-én kihirdették a nyertest, aki megépítheti a villamos szerelvényeket kiszolgáló (szervíz, javító, remíz) járműtelepet Szegeden.
(Képünk illusztráció)
A telep kulcsfontosságú és mint arról írtunk erre az egy projektre nem tudtak nyertest hirdetni 2017-ben. Ezért újra kellett pályáztatni.
A Lázár János kormánybiztos által felügyelt építkezés létesítményeinek sorában a nyilvános közlemény szerint a nyertes, Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos veje, Homlok Zsolt cége lett.
Az üzletember érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. 3 milliárd 270 millió forintért építi meg a beruházáshoz tartozó járműkarbantartó csarnokot.
(A munkára ajánlatot adott a EB Hungary Invest Kft., a FERROÉP Zrt. és a TTDExpert Zrt. kettőse, valamint a Vitruvius Építő Kft. is.)
A közel 3000 négyzetméteres csarnok komplex tervezése, kivitelezése a tendernyertes feladata. Ebbe beletartozik a vágányok kiépítése, a közművek bevezetése, a szerszámozás, a teljes külső-belső világítás, de még az irodabútorok is.
A Vásárhelyi Hírek a tervezés óta figyelemmel kíséri a tram-train építkezését. Mint arról írtunk, 2017 augusztusában a tendert a Swietelsky Vasúttechnika Kft. nyerte el, a társaság 25 milliárd forintból fejlesztheti a vonalat. Ez jókora drágulást jelent ahhoz képest, amennyit a projektet megrendelő MÁV eredetileg szánt rá. A közbeszerzést még 22 milliárdos maximumárral írták ki, ehhez képest még 3 milliárddal drágább ajánlatot tett a nyertes Swietelsky. A kiírás szerint a nyertes cégnek a meglévő vonalpályát kell átépíteni, plusz egy másik vágányt is ki kell építeni a meglévő mellé. A szakasz mellett a vasúti műtárgyakat is ki kell alakítani, Algyőn P+R parkolót kell létrehozni, plusz a távközlési rendszer, utastájékoztató rendszerek is a Swietelsky feladata lesz. Részletek ITT!
Az Ebes-Püspökladány vasúti szakasz átépítés során felszedett és a Vásárhely – Algyő között lefektetett használt sínek nem bizonyultak jó döntésnek, így azokat fel kellett szedni, ami egymilliárddal megnöveli a beruházás költségeit. Részletek ITT!
Mint ismeretes a Vásárhelyen belül kiépítendő 3,3 kilométeres városi szakasz és megállóinak kivitelezését 8,9 milliárdos ajánlattal a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. nyerte.
A szerelvényekre 17,6 milliárdért (a 8 db + 4 db opciós dízel-villamos tram-train jármű legyártására) kiírt pályázatot pedig a Stadler Rail Valencia S.A.U. nyerte meg. Részletek ITT!
Ismereteink szerint már a tram-train szerelvények vezetésére pályázók kiválasztása is megtörtént. Ők hamarosan tanfolyamokon, és Valenciában a gyárban, illetve Németországban egy tram-train vonalon szakmai képzésen vesznek majd részt.