Úgy tűnik már nem sokáig ingyenes. A bérletek ára is kialakult. Ha a tervezett menetrendet már biztosan tartani lehet, akkor már jegyet kell váltani.
Május 31-e után is ingyenes a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-train.
Mint azt a Vásárhelyi Hírekben írtuk, május végéig hosszabbították meg a lehetőséget műszaki problémák miatt. A vasútvillamos finanszírozási megállapodásáról ugyanakkor a közeljövőben kezdődhetnek meg az egyeztetések.
Beszámoltunk arról, hogy tavaly novemberben indult el a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train. A forgalomba álláskor a helyszínen volt Lázár János, a beruházás kormánybiztosa, és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.
A miniszter akkor újságírók előtt elmondta: a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába.
(A visszajelzések alapján a vásárhelyi lakosok szerint csak a belvárosi részen kiépített villamoshoz nem könnyű eljutni a város többi részéről. Sokan vetik fel, hogy a Rapcsák András utca – Szántó Kovács János utca – Jókai utca - Kutasi út - Nagyállomás útvonal lenne igazán hasznos a lakosok számára, azonban ez szinte biztos, hogy csak a fantáziálás szintjén marad, hiszen így is nagyon elszálltak a költségek).
Az elmúlt időszakban a legtöbb problémát a szerelvények kígyózó mozgása és a vasúti pálya okozta, de több, szerencsére csak koccanásos baleset miatt is kiestek szerelvények a menetrendből.
Ahogy írtuk eredetileg tavasz elejéig tartott volna az „utasforgalmi próbának” is nevezett díjmentés időszak, majd ezt május utolsó napjáig meghosszabbították.
A vonatok lengéscsillapítójának cseréje lezajlott, a MÁV START pedig folyamatosan adja ki az engedélyeket a 100 kilométer/órás sebességre, azokat mostanra nyolc jármű közül hét már megkapta.
Korábban még arról sem született végleges megállapodás, hogy miként oszlanak meg a tram-train üzemeltetésének költségei és bevételei Szeged, valamint a járműveket működtető MÁV között.
A minisztérium közleménye szerint, már elkészült a finanszírozási megállapodás tervezete, melynek véglegesítéséről a közeljövőben kezdi meg az egyeztetéseket a tárca a szegedi önkormányzattal.
Annyi már bizonyos, hogy a komplex szegedi tömegközlekedésre és a tram trainre érvényes bérlet 21 ezer 200 forintba kerül majd. Ennél kevesebbe kerül a két város közötti, vagy csak Algyőig utazás.
Sajtóértesülések szerint a MÁV illetéksei szerint továbbra is ingyenes a tram-train, a tervezett teljes menetrendi struktúra életbe léptetéséig.