
Vihart kavart Hódmezővásárhelyen a közétkeztetés januári szolgáltató váltása. Nagyrészt a különböző sajtóban megjelent cikkek, illetve a facebookos beírások, fotók és a kommentcunami miatt.
Eközben nem kevés visszajelzés pozitívan áll az új szolgáltató kínálatához. Az kétségtelen, hogy vannak problémák, amelyeket meg kell oldani és ez folyamatban van. Ezt már Boros Attila, a Prizma Kft. üzleti vezérigazgatóhelyettese mondta a Vásárhelyi Híreknek.
Mindenki számára lényeges, hogy „tiszta vizet öntsünk a pohárba”!
Nos, a „tiszta víz”, pontosabban egy félliteres ásványvizes palack – facebookon megjelent – fotója kavart nagy vihart. A palackra tussal írták rá: „ez a leves”.
Boros Attila ezzel kapcsolatban elmondta, egy olyan helyzet állt elő, amit csak így lehetett megoldani, ugyanis az egyik tartósítószerre érzékeny gyerek levesét volt hívatott kiváltani az ásványvíz. Nem sokkal később a területi vezető beszélt a szülővel, aki megértette és elfogadta a történteket. A probléma azonban sokkal bonyolultabb, mondta Boros Attila, ugyanis – az országban, mint a napi 50 ezer adagot készítő cég - teljesen tisztában vannak azzal, hogy vannak ételallergiás, tartósítószerekre érzékeny gyerekek, akiknek szintén meg kell oldani az étkeztetésüket.
Hódmezővásárhelyen ez 160 gyereket érint, azonban a januári kezdésre, csak 60-70 gyerek szakorvosi igazolása érkezett be a céghez. Az előző étkeztetőtől, a HMNSZN Zrt.-től kaptak ugyan igazolásokat, de ezek nagy része több éves volt, viszont előírás az évenkénti igazolás megléte. A szülőket megkeresték és hamarosan ezzel sem lesz gond, mondta Boros Attila.
A Vásárhelyi Hírek felvetette, hogy a tízórai, az ebéd, vagy az uzsonna esetében nagyon sok panasz van a mennyiségre. Alapvetően nem kell szakembernek lenni, hogy tudjuk, más egy elsős, és más egy nyolcadikos mennyiségi igénye. A cég üzleti ügyvezető igazgatóhelyettese szerint, már meg is emelték a mennyiséget, illetve van lehetőség a repetára. Tisztában van vele, hogy sok gyerek leginkább kenyeret, kenyérrel enne, de ez azon túl, hogy nem egészséges, a jogszabályok sem engedik. „Só, cukor, fehérlisztből készült kenyér” – a három számukra kötelezően kordában tartandó élelmiszer, mondta Boros Attila. A hatóságok folyamatosan ellenőrzik a konyháikat, nem térhetnek el az előírt mennyiségektől.
Arról is megkérdeztük az igazgatóhelyettest, hogy mivel az Önkormányzat már több év óta arra ösztönözte a HMNSZN Zrt.-t, hogy helyi termelőktől vásároljanak, a Prizma folytatja-e?
Boros Attila elmondta, 18 beszállítóból 9-el már leszerződtek, 9-nek az úgynevezett auditálása pedig még folyik. Talán kevésbé ismert tény, hogy a szigorú szabályok miatt „földes árut” nem használhatnak a konyhák, csak tisztított zöldséget. Hozzátette, de például sajnos van olyan helyi beszállító, amely jóval drágábban adná az áruját, mint a Vásárhelytől 50 kilométerre működő sütöde.
Az eddig megjelent, sajtócikkek és a facebook beírások visszatérő eleme, hogy a szerényebb adagok, jelentősebb áremeléssel párosultak.
Ha maradt volna ott az étkeztetés, nagy valószínűséggel az Önkormányzat is emelte volna 2022-től az árakat.
„A Prizma is kénytelen az elszabadult élelmiszer árakhoz igazodni, bár alig tért el a régi ártól”- mondta Boros Attila.
Arra a megjegyzésre, hogy Kft.-ként bizonyára profitot is kell produkálni, elmondta, a hódmezővásárhelyi árak kialakítása mellett, vállalták, hogy közeljövőben 160 millió forintos ráfordítással teljesen korszerűsítenek két vásárhelyi konyhát.
Azt is elmondta, a cég területi vezetője rendszeresen végig látogatja az iskolákat, hogy folyamatosan javíthassák a szolgáltatást. Nekik az a céljuk, minél több pozitív visszajelzést kapjanak.
Boros Attila végezetül elmondta, „nincs semmi titkolni valójuk”, törekednek a párbeszédre, például februártól rendszeresen menza fórumot fognak tartani, (nyilvánvalóan a pandémia függvényében) amikor a nyitott napokon szülői csoportok részére kostólót tartanak, értékeltetik, kikérik a véleményüket.