Egyelőre marad a hódmezővásárhelyi Nagyállomás kissé viharvert épülete, de a következő időszakban már kezdődik a felújítás tervezése.
Három tendernyertes cégnek (az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., valamint a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft.) 2 milliárd forint áll rendelkezésre, a Békéscsaba-Szeged vasútvonal felújításához kivitelezéséhez szükséges engedélyezési tervek, tendertervek és tenderdokumentáció elkészítésére, engedélyeztetésére.
A tervezési sebesség a Békéscsaba-Orosháza közötti vonalszakaszon 120 kilométer óránként, míg a vonal többi részén 80 kilométer lesz. A nem villamosított vasútvonalon a tervezés 65 kilométert érint. (Összesen 72 kilométert)
Egyebek mellett meg kell tervezni a Hódmezővásárhely állomáson az új felvételi és üzemi épületet és a meglévő bontását, Orosházán pedig peron aluljáró épül.
A tervezésbe beletartozik a központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezések tervezése, a peronok különszintű megközelítése és akadálymentesítésének tervezése, központi forgalomirányítás kialakításának tervezése, a kapcsolódó közúti tervek elkészítése a szükséges felvételi épület felújítások előkészítése.
Ez utóbbi érinti a hódmezővásárhelyi Nagyállomást, amelynek épületét elbontják és új felvételi és üzemi épületet létesítenek.
A szerződéseket már aláírta a tendert kiíró NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a 3 nyertes cég. Mivel a tervezés valamivel kevesebb, mint 3 évet vesz igénybe, valószínű csak 2024 után avathatják fel a vásárhelyi Nagyállomás új épületét.
Előfordulhat azonban, hogy hamarabb elkészül a tervdokumentáció, így az engedélyeztetést követően – ha már van nyertes kivitelező – akkor akár 3 éven belül is elkezdődhet a Nagyállomás felújítása.