
Az információhiány lehet az oka annak, hogy január 4-én a Vásárhelyen elindított chipes hulladékürítés ellenére nagyon sokan a kék kukákat tették ki az utcára.
A Hódmezővásárhelyi Köztisztasági Nonprofit Kft. szerint is hiábavalónak bizonyult a több hónapja tartó kampány, amelyben az új rendszer bevezetésének megváltozott teendőit igyekeztek elmagyarázni a lakosságnak.
Úgy tűnik nem azokat a kommunikációs csatornákat vette igénybe a Vásárhelyi Önkormányzat, amelyek a szélesebb lakossági rétegekhez eljutnak, mert akkor nem a kék kukákat, hanem az új rendszerbe állított és minden háztartásnak, közületnek kiosztott új edényzeteket használnák.
A Vásárhelyi Hírek megkeresésére Kovács Pál, a HKN ügyvezető igazgatója elmondta, a szórólapok, az ingyenes hirdetőújság, a közel egy éve tartó kampány ellenére történik mindez. Mint mondta, nincs módjuk a kék kukák ürítésére, mert már nem tudják a számlázással követni. Csak a zöld chipes kukák ürítését rögzítik, értelemszerűen csak akkor, ha ürítés céljából kiteszik az utcára. Mert hiszen a rendszer egyik előnye, hogy nem havi díjat, hanem az ürítések száma alapján kell fizetni.
Az ügyvezető igazgató határozottan kijelentette, a HKN munkatársai nem ürítik a kék kukákat, sem most, sem a következő időszakban. Mint mondta, a lakosok többféle módon időben tájékozódhattak volna, hiszen már hosszú ideje különböző kommunikációs módokon igyekeztek elérni a vásárhelyieket. Megjegyezte: látva a szomszéd kitett kék kukáját, nem biztos, hogy jó ötlet ugyanazt csinálni.
A nagy költséggel hónapok óta tartó kampány hiábavalósága is azt jelzi, érdemes jó előre feltérképezni a lakosság többségét valóban elérő kommunikációs módszereket.
Kapcsolódó cikkünk:
A város új négykerekű büszkeségei