Az egyik gyermeküktől kapott karácsonyi ajándéknak szánt desszertsablon indította be a hódmezővásárhelyi Fonay házaspár fantáziáját, amelynek eredménye egy sor valódi édesség-különlegesség lett. Megalkották ugyanis saját recept-elképzeléseik alapján a Vásárhelyi Csokoládét.
Az elnevezés nem a „vásárhelyi fílinget” hanem a lakóhelyhez, a városhoz tartozást, a lokálpatriotizmust jelzi. Nem is lehetnének „vásárhelyiek” az általuk készített bonbonok, hiszen a tradicionális alapanyagok nagy része külföldi.
„Az igazán minőségi csokoládé belga, a 60 százalékon felüli kakaótartalma, a kakaóvaj, a belőle készült bonbon fényes felülete mellett, az ízvilága is egyedien különleges”- avat be a „minőség” szó pontos meghatározásába Fonay Tibor, aki feleségével négy éve vágott bele a - trendi kifejezéssel ’startup’ - vállalkozásba.
Az életkor nem számít, ugyanis a középkorú házaspár fiatalos lendülettel kezdte az innovatív mikrovállalkozását, amelynek első lépéseként Fonayné Edit elvégzett egy csokoládé készítési kurzust a Goodwill National nevű cégnél. A másik elnevezése szerinti Csokoládé Akadémián tanultakra építették fel mára azokat a ízeket, amelyek ha lassan is, de biztosan elindultak a siker útján.
„Nagy öröm számomra, hogy az ismeretségeink, illetve a facebook oldalunk hatására Erdélybe, Argentínába, Dél Afrikába is vittek már Vásárhelyi Csokoládét”- mondja büszkén Fonay Tiborné.
„Nem reklámozzuk, nincs üzletünk, a marketing sem az erősségünk, de nem is a tömegtermelésről szól a vállalkozás. Ezek a bonbonok kényesek, kockázatos lenne a bolti árusításuk, mert esetleg a minőség rovására menne”- teszi hozzá Fonay Tibor.
A vásárlók a magányszemélyeken kívül, a vállalkozások, cégek köréből kerülnek ki, amelyek valamilyen helyi jellegzetességgel szeretnének reprezentálni. Ennek a Vásárhelyi Csokoládé maximálisan eleget is tesz, mert ’a belbecs és a külcsín’ tökéletes harmóniában van. Egy vásárhelyi dizájnstúdió és egy nyomda segítségével a vásárhelyi hímzés egy jellegzetes motívuma díszíti a dobozokat, elegánsan visszafogott mértékben.
A bennük lévő bonbonokat és táblás csokoládékat viszont már nem a visszafogottság jellemzi, ugyanis minden egyes darab valódi ízorgia, amit elsősorban a töltelékek egyedi összeállításával érnek el.
„Jellemzően meghatározóak nálunk a gyümölcsízek, amelyek a nagyon jó minőségű kizárólag valódi - nagyrészt francia - gyümölcsalapanyaguk miatt megőrzik aromájukat”- halljuk Fonay Tibortól.
És ha már az aromát említette, meg kell jegyezni, hogy újabb innovációként nemrég belekezdtek a kézműves szappanok készítésébe. Pálma-, oliva-, napraforgó olaj és kókuszzsír alapú, gyógynövényekkel különleges illat összeállítású Vásárhelyi Szappan csomagolását szintén a vásárhelyi hímzés motívuma díszíti.