
Hamarosan megkezdődnek, pontosabban folytatódnak a közműkiváltás munkálatai azokban a vásárhelyi utcákban, amelyekben a tram train síneket fektetik le.
A tendernyertes kivitelező a Strabag, valamint a beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szeptember 13-án 17 órától a Városháza Dísztermében lakossági fórum tart, ahol az érdeklődők megismerkedhetnek a munkálatok ütemezésével, (beleértve az ezzel járó útlezásárosokat) és természetesen a kérdéseiket is megválaszolják - jelentette be szeptember 6-án tartott sajtótájékoztatóján Hegedűs Zoltán.
Mint arról már többször írtunk (cikkünk alján található összegyűjtött elérhetőségeken láthatóan) részletes tervek vannak a 3,3 kilométeres városi szakasz megállóiról, a vonalszakaszról. Ezek kivitelezésére július 25-én írták alá a 8,9 milliárdos szerződést a megépítést elnyerő vállalkozásokkal: a Strabag Vasútépítő Kft.-vel és a Belfry PE Kft.-vel
Ez csak egy része a teljes költségnek, hiszen a Vásárhely Szeged vasútvonalat is át kell építeni.
A sajtótájékoztatón a Vásárhelyi Hírek megkérdezte az alpolgármestert, hogy tudnak-e arról, hogy a Kishomokon élők körében egyre erősödő lobbizás formálódik annak érdekében, hogy a tram trainnek legyen megállója ott is. Az alpolgármester - érezhetően diplomatikus válaszában - jelezte, nem zárkóznak el a megépülő villamos fejlesztésének továbbgondolásától.
Az egykor Vásárhely agglomerációjának számító, de mára egy dinamikusan fejlődő városrészben lakó családok százait érintő tram train megálló létesítésének témája valószínű a szeptember 13-i fórumon is erőteljesen hangot kaphat, hiszen a Vásárhelyi Hírek információi szerint az - egyébként ésszerűnek tűnő - kishomoki megállóért lobbizó közösség hamarosan aláírásgyűjtésbe is kezd.
A villamos majdani üzemeltetésére, vagyis a jegyek, bérletek árára vonatkozó kérdésünkre Hegedűs Zoltán elmondta, a teljes üzemeltetés és a jegyértékesítés a MÁV Zrt. feladat lesz, de a városnak is lesz beleszólása a jegyárak kialakításába.
Kapcsolódó cikkeink:
Megállók, körforgalmak, végleges tervek
Ilyen lesz a tram train szerelvény
Már 72 milliárdnál tart a tram train (Cikkünkben a költségek részletes leírásával)