
Úgy tűnik a vásárhelyi Önkormányzatnál tettre készebb a kishomoki lakosok közössége, mert a megépítendő tram-train megállójáért folyó kampány nemhogy lanyhulna, hanem nagyobb sebességbe kapcsolt.
Nevezetesen, szeptember 28-án délelőtt Budapesten a NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) képviselője átvette azt a petíciót, amely érvek és tények szakszerű felsorolásával, 747 kishomoki lakos aláírásával a tram-train kishomoki megállójának megvalósítását kéri.
Információink szerint a levelet Horn Gergely vette át, aki maga is jelen volt a nemrég (szept. 13-án) a Városháza Dísztermében tartott fórumon, amelyen éppen ő jelezte, hogy nagy igény esetén megvizsgálják az indokoltságot. Akkor a városvezetés azzal próbálta elbagatelizálni a kishomoki lakosok kérését, hogy majd egy következő ütemben lehet aktuális a megálló.
Ez nemhogy megnyugtatta, hanem még inkább arra sarkalta a kishomoki közösség képviselőit, élükön Kisné Vörös Juditot, hogy érveket felvonultató levéllel és 747 személy aláírásával adjon nyomatékot annak, hogy közakaratról van szó. Kisné Vörös Judit úgy véli a NIF-nél pozitívan állnak az ügyhöz, és azt az ígéretet kapták, hogy megvizsgálják a lehetőséget.
A szubjektív megjegyzésektől teljesen mentes, csak a tényekre, a számszerűségre koncentráló ötoldalas levélben többek között az olvasható, hogy jelenleg 700 család lakik ebben a városrészben, amely Vásárhely lakosságának 4-5 %-a. A városrész jelentős fejlődés előtt áll. Jelenleg 19 család vásárolt az Önkormányzattól kedvezményes telket és kezdte meg az építkezését. Beépülnek a foghíjtelkek, a kormány programot dolgozott ki az építkezések beindítására, támogatására, mely láthatóan itt is megtette hatását. Soha ilyen dinamikus fejlődés nem volt még tapasztalható Hódmezővásárhelyen, mint ami most Kishomokon látható. Mint a levélben olvasható, a fejlődés pozitívumait nem követik olyan intézkedések, amelyek megkönnyítenék az ott élők életét.
A helyi buszjárat ebben a városrészben az utak keskenysége miatt nem közlekedik, habár a 12 személyes kisbusz elférne, de ezt a város többszöri kérésre sem biztosítja. A legközelebbi helyi járat a Kertvárosban van. Sőt iskolabusz sincs, holott a külterületi Batidán és Szikáncson van, de Kishomokon nincs.
A tram-train viszont itt megy keresztül, kettészelve a városrészt. A NIF-nek írt levélben, felteszik a kérdést, nem értik, hogy a város miért nem támogatja itt egy megálló kialakítását? A kishomokiak csupán csak egy peronkapcsolattal rendelkező megállót szeretnének, amelynek költsége az egész beruházáshoz képest elenyésző.
A Népkertre tervezett megálló a kishomokiaknak 2-6 km távolságra van, ha mégis oda mennének a járatokhoz, 40-60 gépjármű elhelyezése a P+R parkoló kialakításával is kétséges lehet.
A levélben egy meglepő, kevésbé ismert tényről is írnak, miszerint már 2015. októberében kérték a kishomokiak a tram-train megállóját, amit az Önkormányzat azzal sepert le az asztalról, hogy a „külső, várhatóan csekély utasforgalmú területek közvetlen kiszolgálására nincs lehetőség”.
A petíció átadásával újabb fejezet kezdődik, azzal együtt, hogy szeptember 27-én egy lakossági fórumon elhangzott a villamospálya bővítési lehetőségét a későbbiekben a Rapcsák András és a Teleki utcában elképzelhetőnek tartják, a kishomoki megálló kérdését nem boncolgatták.
Kapcsolódó cikkünkben a NIF tanulmánya a forgalomszervezéssel kapcsolatos tudnivalók:
Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak