
Mind a 209 pályázó, nagyobb település önkormányzata, amelyek elektromos töltőállomást akarnak létesíteni - így Hódmezővásárhely is - nyertek a Nemzetgazdasági Minisztérium pályázatán.
Hegedűs Zoltán októberben a Vásárhelyi Híreknek elmondta, „Szeretne a város tovább lépni a környezettudatos szemlélet elterjesztésében azzal, hogy a három ingyenes elektromos töltőállomást létesítünk Vásárhelyen.”
Az alpolgármester a sajtótájékoztatón elmondta, 3 gyorstöltő állomásra pályáznak, amelyek teljes bekerülési költsége 21 millió, amelyből 11 millióval a város járul hozzá. A belváros három különböző részén felállítandó töltőállomás 3-5 évig ingyenes lesz, majd azt követően az országoshoz igazított áron lehet az akkumulátorokat feltölteni.
Az Önkormányzat dicséretes szándékát, azonban a gazdasági helyzet felülírhatja, mivel ma alig több mint ezer darab zöld rendszámos autó szaladgál a magyar utakon. (Ebből 5 darab Hódmezővásárhelyen) Ez ugyan jóval több, mint a 2-3 évvel ezelőtti százas nagyságrend, de a többmilliós autóállományhoz képest lényegében marginális.
Mivel listaáron minimum 8-10 millió forintos autókról van szó, könnyű belátni, hogy a Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter által bejelentett darabonként másfél millió forintos támogatás és a 2017-ben várhatóan 3 milliárd forintos keret - amelyre most is lehet pályázni - kevés lesz ahhoz, hogy a miniszter által tavaly szeptemberben említett 30 ezer elektromos járműből álló flotta összejöjjön 2020-ra.
A vásárhelyi elektromos töltőállomások létesítéséről írt cikkünk óta ugyanakkor vannak olyan hangok is, hogy vajon miért finanszírozza a kormány - közvetve az adózók - pénzéből azokat, akik egyébként is megengedhetnek maguknak egy drágább autót.
Helyi viszonylatban pedig a helyi adóbevételből miért finanszírozza a város az ingyenes áramkutakat tekintettel arra, hogy a villanyautósok regisztráció és súlyadó mentessége mellett, ingyenesen parkolhatnak.