Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala közleménye szerint a Polgármesteri Hivatal informatikai rendszerét 2019. március 18-án az éjszakai órákban vírustámadás érte.
Ennek következtében az informatikai rendszerben súlyos zavarok következtek be. A keletkezett károk helyreállítása több napot vett igénybe, ezen időszak alatt a Polgármesteri Hivatal elektronikus úton nem volt elérhető. Az üzemzavar nem érintette a hivatali kapun (ügyfélkapun) keresztül küldött dokumentumokat, azonban az elektronikus levelező rendszer tartósan nem üzemelt.
A vírustámadás során helyreállíthatatlan adatvesztés nem következett be, védett adatok nem kerültek nyilvánosságra vagy illetéktelen személyekhez. A Polgármesteri Hivatal az üzemzavar idején fennakadásoktól mentesen fogadta az ügyfeleket, a pénztárak is zavartalanul üzemeltek, az ügyintézésben azonban kisebb késedelem előfordulhatott.
Az informatikai rendszer működőképességét sikerült helyreállítani, munkatársaik a korábban megszokott módokon, így elektronikus levélben is elérhetők, az ügyintézés ismét zavartalanul folyik. A március 15. és március 24. között a Polgármesteri Hivatal e-mail címeire (…@hodmezovasarhely.hu) küldött levelek, illetve a www.hodmezovasarhely.hu honlapon található „Közérdekű bejelentések” felületen küldött bejelentések közül azonban még nem mindegyiket sikerült helyreállítani.
Erre tekintettel kérik az ügyfeleket, társhatóságokat és más partnereket, hogy az ebben az időszakban küldött elektronikus leveleiket és közérdekű bejelentéseiket ismételten küldjék el annak érdekében, hogy az ügyintézésben további fennakadás ne történjen.
"Az esetleges kellemetlenségek miatt szíves megértésüket és elnézésüket kérjük" - olvasható a közleményben.