GazdaságSzáguldó villamos még csak a tervezőasztalon

2015. augusztus 12., szerda
 
Száguldó villamos még csak a tervezőasztalon

A projekt 2020-ig történő befejezését erősítették meg a mai sajtótájékoztatón. Hódmezővásárhelyen 3,5 kilométer hosszú egyvágányú villamospálya épülne.

 

 

 

 

A Vásárhelyi Hírekben március 19-én számoltunk be arról, hogy megtartották első egyeztető megbeszélésüket a Városházán a konzorciumi partnerek, akik kidolgozzák az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer, vagyis a Vásárhelyt Szegeddel összekötő tram train terveit. Akkor azt nyilatkozták a szakemberek, hogy a remények szerint 2017 elején megtörténhetnek az első kapavágások, hogy 2018-ra elkészüljön a Közép Európában referenciának számító tram train.

 

 

Augusztus 12-én tartottak ebben a témában sajtótájékoztatót, amelyen összefoglalták a lényegében már eddig is ismert információkat a projekt állásáról és a várható beruházásról. Ennek még semmilyen konkrét határideje nincs, de a tavasszal hangoztatott határidőt két évvel megtoldva, a 2020-ig történő befejezést jelölték meg.

Újdonság, hogy az eddigi félórás menetidő helyett, már 20 perc is lehet majd, ami azt jelenti, hogy a több megálló figyelembe vételével jóval 100 kilométer felett kell repesztenie a villamosnak.

 

 

Almási István hódmezővásárhelyi polgármester szerdán a vásárhelyi Városházán arról is beszélt, hogy a közlekedési beruházással gyors, korszerű és kényelmes összeköttetés jön létre a két megyei jogú város között, megkönnyítve a naponta ingázó több ezer vásárhelyi és szegedi ember életét. Hozzátette: az uniós támogatással megvalósuló beruházás segíti az egységesebb és versenyképesebb gazdasági régió kialakulását is.

A polgármester hangsúlyozta, a hazai és az uniós közlekedéspolitika egyaránt fontosnak tartja, hogy a korszerű elővárosi közlekedés ne csak Budapest agglomerációjában fejlődjön, hanem a vidék városainak összeköttetése is kiépüljön.

A két város nagyállomása között mintegy 100 kilométer/órás sebességgel közlekedő járatok a tervek szerint Hódmezővásárhelyen öt helyen állnak majd meg – közölte a polgármester.

A politikus elmondta, jelenleg az engedélyes tervek és a jogi, üzemeltetési háttér előkészítése zajlik. Az újszerű, Magyarországon korábban még nem alkalmazott műszaki megoldások engedélyezési folyamata nehezen látható előre, de a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás.

A tervező konzorciumban résztvevő Utiber Kft. osztályvezetője Mercz Gábor közölte, Hódmezővásárhelyen 3,5 kilométer hosszú egyvágányú villamospálya épülne. A megállók akadálymentes peronjai közelében pedig - a helyi közlekedés igényeihez igazodva - kerékpártárolókat alakítanak ki.

Hódmezővásárhely-Népkert állomástól a szerelvények a nagy vasúti pályát használják majd, és csupán Algyőn állnak majd meg Szeged-Rókus állomásig, ahol a jelenlegi mellékvágány nyomvonalát felhasználva jutnak a szegedi 1-es villamos vonalára – ismertette a szakember.

A nagyvasúti pálya villamosítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. készíti elő. Hódmezővásárhely és Szeged között két helyen – Kopáncs állomás és az algyői Tisza-híd, illetve az M43-as autópálya és Szeged-Rókus között – kétvágányúra bővítik a pályát. A járművek a villamos 600 V egyenáramát és a nagyvasút 25 kV váltóáramát használják majd – közölte Mercz Gábor.

A szerelvények 20 perces követési idővel járnak majd, ezt a csúcsidőben betétjáratokkal 10 percesre sűrítik – mondta.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság bevonásával meghatározták a járművek alapparamétereit: az akadálymentes, légkondicionált, 90 fix ülőhelyes szerelvényeken a rövidebb távolságra utazóknak állóhelyek és lehajtható ülések is lesznek – tudatta a szakember.

 
 
VH-MTI
 

Olvassa el ezt is!

Újabb infúzió a vásárhelyi kórháznak

Újabb infúzió a vásárhelyi kórháznak

Az adósság-konszolidációra kapott összeg az összes kórháznak juttatott támogatást nézve a középmezőnyben helyezkedik el.
Elutasítják a pedagógus etikai kódexet

Elutasítják a pedagógus etikai kódexet

A név nélkül nyilatkozó vásárhelyi tanárok legtöbbjének is fenntartásai vannak az etikaikódex- tervezettel kapcsolatban. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete egyhangúlag elutasította
Szelektív hulladékgyűjtés Vásárhelyen 2025-ben

Szelektív hulladékgyűjtés Vásárhelyen 2025-ben

II. félév. A heti kukaürítés nem változott, de most már havi két alkalmmal van a szelektív hulladékszállítás.

Tanévi menetrend 2025-2026

Tanévi menetrend 2025-2026

A Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent a 2025/2026-os tanévre vonatkozó oktatási rend, amely a tanítási szünetek idejét is tartalmazza.
 

És ezt már olvasta?

Kilencven éve született Antal Imre
Kilencven éve született Antal Imre Július 31-én lenne kilencven éves Antal Imre Erkel Ferenc-díjas zongoraművész, műsorvezető, showman, az elmúlt évtizedek egyik népszerű tévés személyisége.
 
171 első éves hallgató az MGK-n
171 első éves hallgató az MGK-n Csaknem hétezer hallgatót vettek fel az idei központi felvételi eljárásban a Szegedi Tudományegyetemre (SZTE).
 
Vásárhely is szerepel a listán
Vásárhely is szerepel a listán Az Aktív Magyarországért Felelős Államtitkárság programjának köszönhetően 105 általános és középiskolában épülhet mászófal a következő tanévben.
 
Vásárhely kimaradt
Vásárhely kimaradt Kihirdették a Versenyképes Járások Program nyerteseit. Mártély, Mindszent, Székkutas megnyerte a benyújtott 500 millió forintos közös pályázatát.
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2 2025. 28. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 
Vásárhelyi ezüstérem Skopjéban
Vásárhelyi ezüstérem Skopjéban Skopjéban rendezték meg az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivált, 14 és 18 év közötti az európai fiatal sportolók számára.
 
Az 1919. július 25-én történtekről emlékeztek meg
Az 1919. július 25-én történtekről emlékeztek meg A tömeggyilkosság Hódmezővásárhely határában történt. Az önkormányzat, valamint a FIDESZ-KDNP a kutasi úti emlékműnél elhelyezte az emlékezés koszorúját.