GazdaságSzáguldó villamos még csak a tervezőasztalon

2015. augusztus 12., szerda
 
Száguldó villamos még csak a tervezőasztalon

A projekt 2020-ig történő befejezését erősítették meg a mai sajtótájékoztatón. Hódmezővásárhelyen 3,5 kilométer hosszú egyvágányú villamospálya épülne.

 

 

 

 

A Vásárhelyi Hírekben március 19-én számoltunk be arról, hogy megtartották első egyeztető megbeszélésüket a Városházán a konzorciumi partnerek, akik kidolgozzák az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer, vagyis a Vásárhelyt Szegeddel összekötő tram train terveit. Akkor azt nyilatkozták a szakemberek, hogy a remények szerint 2017 elején megtörténhetnek az első kapavágások, hogy 2018-ra elkészüljön a Közép Európában referenciának számító tram train.

 

 

Augusztus 12-én tartottak ebben a témában sajtótájékoztatót, amelyen összefoglalták a lényegében már eddig is ismert információkat a projekt állásáról és a várható beruházásról. Ennek még semmilyen konkrét határideje nincs, de a tavasszal hangoztatott határidőt két évvel megtoldva, a 2020-ig történő befejezést jelölték meg.

Újdonság, hogy az eddigi félórás menetidő helyett, már 20 perc is lehet majd, ami azt jelenti, hogy a több megálló figyelembe vételével jóval 100 kilométer felett kell repesztenie a villamosnak.

 

 

Almási István hódmezővásárhelyi polgármester szerdán a vásárhelyi Városházán arról is beszélt, hogy a közlekedési beruházással gyors, korszerű és kényelmes összeköttetés jön létre a két megyei jogú város között, megkönnyítve a naponta ingázó több ezer vásárhelyi és szegedi ember életét. Hozzátette: az uniós támogatással megvalósuló beruházás segíti az egységesebb és versenyképesebb gazdasági régió kialakulását is.

A polgármester hangsúlyozta, a hazai és az uniós közlekedéspolitika egyaránt fontosnak tartja, hogy a korszerű elővárosi közlekedés ne csak Budapest agglomerációjában fejlődjön, hanem a vidék városainak összeköttetése is kiépüljön.

A két város nagyállomása között mintegy 100 kilométer/órás sebességgel közlekedő járatok a tervek szerint Hódmezővásárhelyen öt helyen állnak majd meg – közölte a polgármester.

A politikus elmondta, jelenleg az engedélyes tervek és a jogi, üzemeltetési háttér előkészítése zajlik. Az újszerű, Magyarországon korábban még nem alkalmazott műszaki megoldások engedélyezési folyamata nehezen látható előre, de a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás.

A tervező konzorciumban résztvevő Utiber Kft. osztályvezetője Mercz Gábor közölte, Hódmezővásárhelyen 3,5 kilométer hosszú egyvágányú villamospálya épülne. A megállók akadálymentes peronjai közelében pedig - a helyi közlekedés igényeihez igazodva - kerékpártárolókat alakítanak ki.

Hódmezővásárhely-Népkert állomástól a szerelvények a nagy vasúti pályát használják majd, és csupán Algyőn állnak majd meg Szeged-Rókus állomásig, ahol a jelenlegi mellékvágány nyomvonalát felhasználva jutnak a szegedi 1-es villamos vonalára – ismertette a szakember.

A nagyvasúti pálya villamosítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. készíti elő. Hódmezővásárhely és Szeged között két helyen – Kopáncs állomás és az algyői Tisza-híd, illetve az M43-as autópálya és Szeged-Rókus között – kétvágányúra bővítik a pályát. A járművek a villamos 600 V egyenáramát és a nagyvasút 25 kV váltóáramát használják majd – közölte Mercz Gábor.

A szerelvények 20 perces követési idővel járnak majd, ezt a csúcsidőben betétjáratokkal 10 percesre sűrítik – mondta.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság bevonásával meghatározták a járművek alapparamétereit: az akadálymentes, légkondicionált, 90 fix ülőhelyes szerelvényeken a rövidebb távolságra utazóknak állóhelyek és lehajtható ülések is lesznek – tudatta a szakember.

 
 
VH-MTI
 

Olvassa el ezt is!

Újabb infúzió a vásárhelyi kórháznak

Újabb infúzió a vásárhelyi kórháznak

Az adósság-konszolidációra kapott összeg az összes kórháznak juttatott támogatást nézve a középmezőnyben helyezkedik el.
Elutasítják a pedagógus etikai kódexet

Elutasítják a pedagógus etikai kódexet

A név nélkül nyilatkozó vásárhelyi tanárok legtöbbjének is fenntartásai vannak az etikaikódex- tervezettel kapcsolatban. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete egyhangúlag elutasította
Nem jött össze a győzelem

Nem jött össze a győzelem

Október 17-én este a Nagykőrös vendégeként lépett pályára a Vásárhelyi Kosársuli. Az NB I/B Zöld csoportjának 4. fordulójában megvolt az esélye a győzelemre.
Mindenszentek és halottak napja

Mindenszentek és halottak napja

Lelkileg nagy vigasztalás a hátramaradottaknak, hogy tehetnek valamit elköltözött szeretteikért imával, vezekléssel, szentmisével. Gyertyákat, mécseseket gyújtunk az elhunytak emlékére.
 

És ezt már olvasta?

Vásárhelyi fodrász Shanghajban versenyezhet
Vásárhelyi fodrász Shanghajban versenyezhet

A hódmezővásárhelyi Nagypál Dóra is ott lehet jövőre Shanghajban a 48. WorldSkills versenyen, amit szakmák olimpiájaként is szokták emlegetni.

 
A végére nem meredt energia
A végére nem meredt energia Október 31-én este a sereghajtó PTE-PEAC vendégeként folytatta az NB I/B Zöld csoportját a Vásárhelyi Kosársuli.
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2 2025. 40-41. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 
Jókai Mór és Vásárhely
Jókai Mór és Vásárhely Október 27-én rendezték a 48. Csongrád Megyei Levéltári Nap hódmezővásárhelyi rendezvényét a Bajcsy-Zsilinszky Endre utca Levéltárban.
 
A zongorák királya a Péczelyben
A zongorák királya a Péczelyben Steinway & Sons zongorát kapott a Péczely Attila Alapfokú Művészeti Iskola. Hamarosan koncerttel avatják fel.
 
Rádió 1 Vásárhelyen is
Rádió 1 Vásárhelyen is A Rádió 1-nek az országban 46 frekvencián, vagyis ennyi településen szól helyi rádióként. A 47-dik Hódmezővásárhely lett.
 
Készül a monográfia újabb kötete
Készül a monográfia újabb kötete A munka tavaly kezdődött, és várhatóan 2028-ban kerül a nyomdába az újabb nagy monográfia. 21 szerző dolgozik rajta, részben a vásárhelyi levéltárra támaszkodva.