
Megtartották első egyeztető megbeszélésüket a Városházán a konzorciumi partnerek, akik kidolgozzák az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer, vagyis a Vásárhelyt Szegeddel összekötő tram train terveit.
Március 18-án délután Hegedűs Zoltán alpolgármester a megbeszéléseket követő sajtótájékoztatón elmondta, a nyertes vállalatok 2015 végéig elkészítik és benyújtják engedélyezésre a megvalósítási terveket, majd a remények szerint 2017 elején megtörténhetnek az első kapavágások, hogy 2018-ra elkészüljön a Közép Európában referenciának számító tram train.
A város lakosságát évek óta foglalkoztatja a tram train, sőt az országos médiában is gyakran szerepel a téma, miután 2011 március 4-én Lázár János és Botka László kézjegyével szentesítette a két település közötti gyorsvillamos összeköttetést.
Az eltelt négy év alatt eddig - egy Európai Uniós pályázat 100 százalékos támogatásával - 164 millió forint költöttek a műszakilag lehetséges megoldások vizsgálatára, a gazdasági, társadalmi és környezeti hatásinak összehasonlítására, amely alapján a végleges műszaki paramétereket meghatároznák.
Ez utóbbi lesz a feladata a konzorciumnak, amely a következő hónapokban mérnökökkel, geodétákkal pontos terveket készít.
Püski Ottó, az Utiber Közúti Beruházó Kft. tervezési igazgatóhelyettese a sajtótájékoztatón elmondta, három részre bontható a tervezés: az egyik, Szeged-Rókusnál megteremteni a városi villamosvonal és a vasút közötti összeköttetést, a másik a Szeged - Vásárhely közötti vonal kialakítása, a MÁV vasúti rendszerének integrálásával.
Itt tudni kell, hogy a hosszútávú közlekedésfejlesztési koncepció legkésőbb 2020-ra ígéri a Szeged - Békéscsaba vasútvonal villamosítását. Püski Ottó megjegyezte, akár kész lesz 2018-ig, akár nem, befolyásolni nem fogja sem a tervezést sem a kivitelezést, mert a tram train szerelvények dízel, illetve elektromos hibrid-üzemüek lesznek.
A harmadik rész pedig a Népkert és a Nagyállomás közötti nyomvonal pontos kialakítása lesz. Részletek egyelőre nem ismertek, azon kívül, hogy van egy jóváhagyott útvonal, amely szerint a sínpálya az Ady Endre, a Szőnyi utcán át, a Kossuth térnél ráfordul az Andrássy utcára, és a Kálvin tér érintésével a Bajcsy Zsilinszky utcán át a Nagyállomásnál visszacsatlakozik a MÁV vasútvonalára.
A sajtótájékoztatón elhangzott a várható költségeket jelenleg csak becsülni lehet, de körülbelül 17-18 milliárdba kerül majd.
Itt mindent megtudhat a tram trainről! A tervekről bő terjedelemben írtunk eddig is. Kattintson az alábbi cikk címére és ott további öt cikket talál:
Százzal megy majd a vásárhelyi tramtrain