





A vásárhelyi Rendőrkapitányságon ma délelőtt tartották az első felkészítő előadást a leendő Diákzsaruknak. Tizenegy városi és kistérségi iskola kapcsolódik be a programba. Az első alkalommal a bűn, a bűncselekmény, a szabálysértés fogalmával ismerkedtek.
26 leendő Diákzsaru vett részt az első felkészítő tréningen, december 5-én délelőtt a Rendőrkapitányságon. A fiatalok arcán érdeklődés tükröződött, valóban figyeltek és szívták magukba az információkat. Kell is, mert az lesz a feladatuk hogy ismereteiket megosszák társaikkal. Az előadást a 14 -16 éves diákoknak Sövényházi Edit őrnagy, a Belügyminisztérium bűnmegelőzési referense tartotta.
Lőkös Leila Tímea a Varga Tamás Általános Iskolából jött. „Azért is jelentkeztem, mert alapvetően izgalmasan hangzott a téma, és érdekelnek is a bűnmegelőzési dolgok. Nem ezen a pályán gondolkozom, orvos szeretnék lenni, de fontos szerintem, hogy biztonságban éljünk és ezt itt megtanítják.” – mondta a nyolcadikos lány.
Volt, aki nem pusztán kíváncsiságból, hanem komoly céljai miatt jelentkezett. Mihály Dávid a Táltos Általános Iskola tanulója rendőr szeretne lenni. „Sokat gondolkoztam már azon, mit fogok majd tanulni az általános után, de leginkább a rendőri munka érdekel. Talán ezért is jelentkeztem, biztosan előnyömre válik ha Diákzsaru leszek. Meg a krimiket, a rendőr sztorikat is szeretem.”- számolt be jövőbeli terveiről Mihály Dávid.
A Vásárhelyen most elindított program az országban egyedülálló, avatott be a részletekbe Sövényházi Edit őrnagy. „Ezeket a gyerekeket szeretnénk megtanítani sok olyan dologra, ami nincs benne sem az általános, sem pedig a középiskolai tananyagban. A résztvevők teljesen önkéntes alapon jöttek el, természetesen szüleik és az iskola engedélyével. Amellett, hogy fontos bűnmegelőzési információkat kaphatnak, egy-egy ilyen óra csapatépítésre is remek alkalom.” mondta az őrnagy. A tanmenetről kérdezve, elmondta: „Speciálisan összeállított elméleti rész zajlik jelenleg, természetesen interaktív, beszélgetős formában. Ezután következik a gyakorlati rész, az élménypedagógia módszereit felhasználva. A szociális kompetenciákat szeretnénk elsődlegesen erősíteni, köztük az empátiát és a segítőkészséget. Tehát minden olyant, amitől fiatalok egy csoportja jó közösséggé válhat.” összegezte Sövényházi Edit.
Az elméleti foglalkozásokat az iskolák tanrendjéhez igazodva két- háromhetente tartják. A tréning alatt nem csupán új információkat kapnak a gyerekek, hanem egy szűrésen is átesnek, amely alapján eldöl, pszichikailag alkalmasak-e a feladatra. A kortárs segítőprogram lényege, hogy a diákok ne csupán a rendőröktől és pedagógusoktól kapják meg a fontos bűnmegelőzési információkat, hanem egymás között, a baráti kapcsolatokon keresztül tanulják meg, mi súrolja a diákcsíny határát és mi lép át a szabálysértés, vagy épp a bűncselekmény körébe.
Kapcsolódó cikkeink:
Válassz utat - diákcsíny vagy bűncselekmény
Diákzsaruk lesznek a vásárhelyi iskolákban