
Kezdődik a 47-es út hódmezővásárhelyi, 13,4 kilométeres elkerülő szakaszának építése - jelentette be Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton az alföldi városban.
Lázár János elmondta, a 38 milliárd forint értékű fejlesztés a rendszerváltás óta a legnagyobb beruházás a városban.
(Mint arról október 13-án a Vásárhelyi Hírekben beszámoltunk, a Magyar Közlönyben megjelentek szerint a kormány jóváhagyja az IKOP-4.1.0-15-2016-00002 azonosító számú projekt összköltségének legfeljebb bruttó 38 milliárd 140 millió 126 ezer 905 forint összegre történő növelését. A beruházás közbeszerzési eljárása lezárult, a Colas és a Délút nyerte a tendert, a kivitelezés 2018 második felére készül el.)
Lázár János hangsúlyozta, a hódmezővásárhelyieknek kiemelkedően fontos a belváros tehermentesítése az átmenő forgalomtól, a beruházás jelentősen javítja a térség közlekedési viszonyait is, és illeszkedik a kormány közlekedésfejlesztési programjához.
A politikus hangsúlyozta: 2021-ig 2500 milliárd forint értékben 900 kilométer új autópálya és autóút épül meg, a költségek felét az Európai Unió, másik felét a magyar kormány finanszírozza. Az elmúlt időszak legnagyobb útépítési programjának célja, hogy az országhatár mindenhol autópályával elérhető legyen. Gyorsforgalmi út köti majd össze Kassát Miskolccal, Sopront az országhatárral és az M6-os autópálya is elér a horvát határig.
A fejlesztések célja az is, hogy a megyei jogú városokat bekapcsolják az autópálya-hálózatba, ennek érdekében kezdődött el Sopron és az M1-es, illetve Salgótarján és az M3-as autópálya összekapcsolása, hamarosan indul a Békéscsaba és Kecskemét közötti négysávos autóút építése, valamint Kaposvár és az M7-es összekötése is.
A közútfejlesztési beruházások szolgálják a nagy jelentőségű ipari és gazdasági övezetek elérésének javítását. Ezek közé tartozik a hódmezővásárhelyi elkerülő út építése, amely hozzájárul Szeged és Debrecen összekötéséhez - közölte a miniszter. Hozzátette: a kormány célja, hogy 2018 után Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze, segítve ezzel az északról dél fele haladó személy- és teherforgalmat.
Almási István hódmezővásárhelyi polgármester elmondta, az önkormányzat az elmúlt években sokat tett a város központjának tehermentesítése érdekében. 2009-ben elkészült a déli elkerülő út egy szakasza, amely javítja az ipari park elérését.
Az önkormányzat a Területi Operatív Program keretében pályázatot adott be a várost keletről elkerülő út építésére, amely a 47-es főutat kapcsolná össze az Erzsébeti úttal. A beruházás támogatási szerződését már megkötötték, a kivitelezés 2017 első hónapjaiban kezdődhet el - közölte.
Mint ismeretes - erről júliusban írtunk - a Kormány július 13-én kiadott határozata értelmében Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata részére 1 milliárd 840 millió forintot ad 3,175 km hosszú, 11,5 kN tengelyterhelésre (vagyis kamionokra) méretezett keleti elkerülő útszakasz megépítésére. Az új elkerülő út 47. számú főúttal és a 4421. jelű összekötő úttal alkotott csomópontjai körforgalmú csomópontként épülnek meg, a lakott területeken átmenő szakaszán közvilágítást építenek ki, valamint a kerékpáros közlekedés biztonságos átvezetését is biztosítják. Az új út megépítésével csökken a város keleti iparterületei felé irányuló átmenő forgalom a belvárosi térségben.