
Néhány éve a kereskedelmi televíziók mindent elsöprő nyomulását látva, a helyi televíziózás kiszorulását jósolták, sőt a szkeptikusok "a sírjára meg is rendelték a koszorút.”
Fotó: VH
Az országban sok helyen meg is szűnt a helyi TV, aminek nem csak anyagi okai voltak, hanem a kábeltévé, illetve az olcsó parabolás Digi TV elterjedése.
A Vásárhelyi Városi Televízió azonban minden recessziós viszonyt túlélt, sőt - komoly beruházással - előre menekült. Igaz, jobb éveiben 1997-2002 körül voltak időszakok, amikor a 8-10 témát feldolgozó napi Híradó mellett, hetente 4-5 féle egyórás magazin, minden este mozifilm volt műsoron. Be kellett azonban látni, hogy ezt a fajta műsorstruktúrát a város nem tudta eltartani, miközben a kereskedelmi TV-k folyamatosan a saját csatornáik nézettségéért milliárdokat költenek. Bár ennek a valós kulturális értékén el lehet vitatkozni.
Ebben a "média közegben" a VTV vezetése csak a helyi témákra fókuszál, ahogy Rókus Ákos ügyvezető, a Vásárhelyi Híreknek tavalyi kinevezésekor megfogalmazta: „Meggyőződésem, hogy más lehetőségei vannak egy helyi televíziónak, mint az országos lefedettségű kereskedelmi csatornáknak. A Vásárhelyi Televíziónak állandó kapcsolatot kell kiépítenie a lakossággal, műsorkínálatát lehetőség szerint minél jobban a nézőközönség igényeihez kell igazítania.”
Az eltelt időszak statisztikái igazolják a koncepció helyességét, amit a Forecast Research Piackutató cég felmérése meg is erősít.
A cég véletlenszerű mintavétellel Hódmezővásárhelyen és szűkebb vonzáskörzetében, a felnőtt lakosság körében a megkérdezettek (500 fő) viszonylag nagy hányada, 38 százaléka szokta nézni a VTV-t. Ez az arány egy helyi, városi televízió esetében kiemelkedően jónak mondható. (Ez a statisztikai adat a helyi rádiókat hallgatók átlagos számát is meghaladja!)
Azoknak, akik figyelemmel követik a városi tévé adását, nagyobb részük a helyi hírek után is érdeklődik. 34,4 százalék leginkább havonta néhány alkalommal teszi ezt; 27,6 százalék hetente többször, 19,8 százalék pedig általában mindennap nézi a helyi hírekkel kapcsolatos adásokat. A Vásárhelyi Televízió műsorait figyelemmel követők között a legnépszerűbb adás a Híradó, amelyet 81,1 százalékkal vezet. A Vásárhelyi Magazin műsort 31,6 százalék, a Székkutasi Magazint pedig 10,0 százalék kíséri rendszeresen figyelemmel.
A Forecast Research Piackutató budapesti székhelyű cég 1991 óta - a mostanitól eltérő elnevezéssel önkormányzatok, Polgármesteri Hivatalok megbízásából rendszeresen végez lakossági ügyfél-elégedettségi vizsgálatokat, lakossági közvélemény-kutatásokat – szerte az országban. Ezek a kutatások (a megkérdezett ügyfelek véleményének alapján) többnyire a Polgármesteri Hivatalban folyó ügyintézés minőségének, színvonalának vizsgálatára, illetve egyéb lakossági véleményekre fókuszál.