
Egyelőre úgy tűnik nem érte el a célját a szmogriadó sem Budapesten, sem Szegeden. Nem csökkent jelentősen a forgalom, hiszen nem sok jármű van a tiltott környezetvédelmi osztályban, de maá oka is lehet.
(Szeged Zápor utca webkamera)
Mint arról írtunk a fővárosban hétfő reggel 6 órától közlekedési korlátozást vezettek be, így továbbra is tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmijában a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0; 1; 2; 3; 4, vagy esetleg nincs ilyen kódja. Ma pedig, a BRFK közleményével az is tisztázódott, hogy tévesek a 150 ezer forintos bírságról írottak, hanem a 2012-ben hozott Kormányhatározat értelmében valójában 15-30 ezer forint a bírság.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) szerint Budapesten továbbra is nagyon kedvezőtlen az időjárási helyzet a levegőszennyezettség szempontjából.
Európa számos városában - mint például Athénban évtizedek óta - alkalmazzák a páros-páratlan rendszámú autók közlekedési korlátozását. Vagyis egyik nap páros, a másik nap páratlan számvégződésű autók közlekedhetnek. Vagy például Németországban - a szmogriadóktól függetlenül is - sok helyen „él az a szokás”, hogy az azonos munkahelyen dolgozók és a környező településeken élők egy helyen lerakják az autóikat és átülnek az éppen „ügyeletes” kocsijába. Vagyis így akár 3-4 autó helyett csak egy megy be a városba.
Szegeden viszont egy igen elegáns megoldással, keddtől ingyenessé tették a tömegközlekedési eszközöket. Az ötlet példamutató, azonban, hogy alig csökkent a forgalom, a megkérdezett szakemberek szerint éppen az az oka, hogy a környező településekről a megyeszékhelyre sokan autóval járnak be dolgozni, de a Szegeden elvégzendő egészségügyi vizsgálatok miatt is nagy a mozgás, főként, hogy az idős embereket jobban megviseli a nappal is megmaradó mínusz 4-6 fok.
Az OMSZ szerint csütörtökön időnként kissé meg is élénkülhet a keleti szél, ami akár jelentős mértékben is javíthat a levegőminőségen, ám az péntektől hétfőig aztán nagymértékben romolhat, ami akár a riasztási szint fölötti értékeket is jelenthet.