Vásárhelyiek számára lényeges, hogy a Csongrád megyei matrica Kiskunfélegyházáig érvényes, Ferihegy2-re a 4-es és 400 -as útról, vagy Budapest felől ingyenes, a két új Duna híd az első lehajtóig szintén díjmentes.
A szakmailag végiggondolatlan útdíjrendszer módosítását tették közzé. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy február 1-jétől a megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a megyehatár utáni első csomópontig lesznek érvényesek, illetve több új díjmentes szakasz is lesz.
A kormányszóvivő csütörtökön többek között azt is mondta, hazánk gyorsforgalmi úthálózata kiváló minőségű, az új díjfizetési rendszer sikerét pedig az is bizonyítja, hogy 20 nap alatt közel 1 millió matricát értékesítettek. Kurucz Éva megjegyezte, voltak, vannak még rendezésre váró kérdések, éppen ezért tartották fontosnak a próbaüzem időszakát, mely pontosan ezek orvoslására való.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára leszögezte, meggyőződése, hogy egy ilyen hatalmas rendszernél „a gyakorlat hozza meg az igazi tapasztalatot”, nem lehetséges ezeket előre teljes pontossággal megtervezni. Felidézte, a tárca e hét hétfőjén 42 szakmai érdekképviselet és tudományos szervezet, közlekedési és közszolgáltató vállalat, települési és megyei önkormányzat, önkormányzati szövetség véleményét hallgatta meg.
Több hazai sajtó szerint az egy munkanap alatt új magyar rekordnak számító 42 meghallgatás alapján február 1-jétől a megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a megyehatár utáni első csomópontig lesznek érvényesek. Ezzel az M1 Fejér megyei és az M7 Veszprém megyei szakaszai a szomszédos megyékre érvényes matricákkal használhatók, a Budapest és Győr vagy Siófok között rendszeresen közlekedőknek négy helyett elegendő három megyei matricát váltaniuk. A Bács-Kiskun megyei matricával igénybe vehető hálózat így 40 kilométerrel, 85 százalékkal, a Borsod, Csongrád, Hajdú-Bihar, Heves megyei matricával igénybe vehető hálózat 25-30 kilométerrel, átlagosan 40 százalékkal nő. A továbbiakban Fejér megyei matricával elérhető lesz Tatabánya, csongrádival Kiskunfélegyháza, vagy hajdú-biharival Nyíregyháza és Tiszaújváros.
A kabinet döntött továbbá arról is, hogy a Megyeri-híd mintájára a dunaújvárosi és szekszárdi autópálya-hidak használatát is díjmentessé teszi, a Pentele- és Szent László-hidakra tehát a továbbiakban nem kell egyetlen matrica sem.
Fontos változás, hogy ingyenes lesz a 4. sz. főútnak Budapest felől a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérig tartó, néhány száz méteres szakaszának használata is.
Az M86 autóút szombathelyi és a 61. sz. főút kaposvári szakaszai esetében a csatlakozó gyorsfogalmi kapcsolatok megépítéséig felfüggesztik a díjszedést.