
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nettó 35 milliárd forint becsült költséggel nyílt tendert írt ki a 47. számú főút Hódmezővásárhelyt elkerülő szakasza kiviteli terveinek elkészítésére, valamint megépítésére - a felhívás a június 16-án, hétfőn kiadott Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
Az út hossza 13,5 kilométer, 2x1 sávos, leszámítva azt az 1,3 kilométeres szakaszt, amikor 2x2 sávossá szélesedik. Az építés része 5 aluljáró és 2 felüljáró elkészítése is.
Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt 3 évben, a közútépítésből származott nettó árbevétele elérte - összesen - a 20 milliárd forintot. Az ajánlattételi határidő augusztus 14. A legolcsóbb ajánlat lesz a nyertes.
Mint ismeretes a Hódmezővásárhely belvárosán a Debrecent Szegeddel összekötő 47-es és a Szentes irányába vezető 45-ös úton naponta 5 ezernél több teherjármű halad át jelentős környezetterhelést okozva.
Többször írtuk, 2012 áprilisában tizenkét igen, két tartózkodás mellett elfogadta az északi elkerülő út nyomvonaltervét a hódmezővásárhelyi Közgyűlés. A három nyomvonal közül, végül a legrövidebbet, a 13 kilométeres szakasz megépítését támogatták (képünk a lap alján). Ezzel a testület egy több mint másfél évtizede tartó huzavona végére tett pontot. A beruházás előkészítésére az önkormányzat közel 144 millió forint támogatást nyert.
A 13 kilométeres út, a főút Orosháza felől, az ATEV Fehérjefeldolgozó Zrt. –telepénél jobbra fordul a Rárósi út irányába, majd a 45-ös főutat és a mártélyi utat, valamint a vásárhelyi–szentesi vasútvonalat keresztezve a Bodzási út után, Kopáncsnál tér vissza a 4 sávos 47-esre.
(Pirossal az elkerülő jóváhagyott nyomvonala)