
Február 24-én a Városháza dísztermében konferenciát rendeznek a korszerű pedagógia módszerekről és az elért eredményekről. Bemutatkozik az integrációs pedagógiai rendszer.
Az integrációs pedagógiai rendszer (IPR) alkalmazásához elengedhetetlen néhány olyan szervezési, intézmény átalakítási feltétel, amely biztosítja azokat a kereteket, amelyeken belül az integráció működni tud, mondta a Vásárhelyi Híreknek Kelemen Pálné az IPR egyik budapesti szakembere. Az iskola élete több ponton is átalakul, ha integrációs nevelésbe kezd. Újra kell gondolni tevékenységét, helyzetét. Ebben segít a február 24-én 10 órától kezdődő egész napos konferencia a hódmezővásárhelyi Polgármesteri Hivatal dísztermében. A Corvinus Prudenti Nonprofit Kft. Corvinus Pedagógiai Intézet szervezésében a korszerű elvi és gyakorlati pedagógia témákban hallhatnak előadások az érdeklődők. Balázs József oktatási csoportvezető bevezetője után Timár Ágostonné a Corvinus Pedagógiai Intézet igazgatója mutatja be a céget, majd tájékoztatót tartanak a hazai és EU-s esélyegyenlőségi pályázati lehetőségekről. Az Educatio Kft. képviselője a fenntartható inkluzív-adaptív oktatás-nevelés időszerű kérdéseiről tart előadást. Ezután bemutatkoznak a vásárhelyi óvodák és iskolák a ”hódmezővásárhelyi modell” keretében Egy befogadó intézmény eredményeiről Forrainé Kószó Györgyi, a Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola igazgatója számol be. Patócs Anikó, a Klauzál Gábor Általános Iskola és Óvoda igazgatója az Ovisuli programot mutatja be. Kettős mentorálás (óvoda-általános iskola, általános iskola-középiskola) eredményeit Bagi Lászlóné a Szent István Általános Iskola igazgatóhelyettese ismerteti. „Anya gyere, játssz velem” programról Patkósné Dezső Katalin, a Janikovszky Éva óvoda vezetője beszél. „Vásott kölykök” címmel Bánki Lajos tanácsadó, az iskolai agresszió megelőzéséről tart előadást. A konferencia zárásaként az integrációs pedagógiai rendszer jogi, pedagógiai, technikai megvalósulásáról beszél Timár Ágostonné, a Corvinus Pedagógiai Intézet igazgatója.
Kelemen Pálné, IPR szakember a Vásárhelyi Hírek kérdésére a pedagógusok által már jól ismert integrációs pedagógiai rendszert (IPR) úgy határozta meg, hogy a program az egyéni különbségekre alapozott nevelés kialakításának szükségességéből indul ki, de nem a tanulmányi eredményesség szintjeihez igazodik, hanem ez a differenciálás minden óvodás, vagy kisiskolás számára a saját komplex személyiségstruktúrájának leginkább megfelelő, számára optimális fejlesztés biztosítását jelenti, figyelembe véve előzetes tudását.