
Hódmezővásárhelyen a három egyházi fenntartási oktatási intézményt leszámítva, a hit- és erkölcstant, illetve az erkölcstant tanulók száma között jelentős az eltérés.
A 2014/15-ös tnévben többen választják gyermeküknek az elvileg vallási ideológiáktól mentes erkölcstan tantárgyat, mint a hit- és erkölcstant. Magyarországon az általános iskola 1–2. és 5–6. évfolyamán hit- és erkölcstanórára 146 609 gyermek, erkölcstanórára pedig 179 327 gyermek jár – közölte érdeklődésünkre az Emmi.
2013 szeptemberétől az állami fenntartású általános iskolákban kötelező hit- vagy erkölcstanórára járnia az 1-2. és 5-6. osztályos tanulóknak, órarendi keretek között.
Az erkölcstan oktatása az állam feladata, amit alsó osztályban tanítók, felső tagozatban szaktanárok tartanak. A tantárgy bevezetésének elvileg az a célja, hogy a diákok szociális és kulturális helyzettől függetlenül megszerezhessék azt a tudást, aminek segítségével megtalálják helyüket a családban, a társadalomban és a munka világában.
Hódmezővásárhelyen a három egyházi fenntartási oktatási intézmény - amelyekben nyilvánvaló a hittan - tanulóin kívül a Hódmezővásárhelyi Tankerületben a négy érintett korcsoportban, összesen 1770 diákot érint a hit- és erkölcstan.
A Vásárhelyi Hírek kérdésére, Balázs József a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ tanügyigazgatási referense elmondta, a tankerületben az érintett 1770 diák közül 499-en vesznek részt a hit- és erkölcstanórárákon, míg 1271-en az erkölcstan órákra járnak. Hozzátette, ez a nagyjából 28-72 százalékos arány a tavalyi évhez megközelítőleg hasonló.
(A Cicagói Egyetem és a NORC felmérése)