
Többszöri időpont módosítás után, minden bizonnyal most már valóban elkezdődik a 47-es északi elkerülő út építése.
Legalábbis, ha - a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. ígérete szerint - hamarosan megjelenik a közbeszerzési eljárás, amely után 2016 őszén indulhat a kivitelezés. Annyi bizonyos, a beruházás a 2014–2020-as ciklus uniós forrásaiból valósul meg.
Mint ismeretes a Hódmezővásárhely belvárosán a Debrecent Szegeddel összekötő 47-es és a Szentes irányába vezető 45-ös úton naponta 5 ezernél több teherjármű halad át jelentős környezetterhelést okozva.
Többször írtuk, 2012 áprilisában tizenkét igen, két tartózkodás mellett elfogadta az északi elkerülő út nyomvonaltervét a hódmezővásárhelyi Közgyűlés. A három nyomvonal közül, végül a legrövidebbet, a 13 kilométeres szakasz megépítését támogatták. Ezzel a testület egy több mint másfél évtizede tartó huzavona végére tett pontot. A beruházás előkészítésére az önkormányzat közel 144 millió forint támogatást nyert.
Az elkerülő a főút Orosháza felől, az ATEV Fehérjefeldolgozó Zrt. telepénél jobbra fordul a Rárósi út irányába, majd a 45-ös főutat és a mártélyi utat, valamint a vásárhelyi–szentesi vasútvonalat keresztezve a Bodzási út után, Kopáncsnál tér vissza a 4 sávos 47-esre.
Az út hossza 13,5 kilométer, 2x1 sávos, leszámítva azt az 1,3 kilométeres szakaszt, amikor 2x2 sávossá szélesedik. Az építés része 5 aluljáró és 2 felüljáró elkészítése is.