
A kishomokiak több mint 700 aláírásával a NIF-nek elküldött petíciót megválaszolták, sőt azóta újabb levél is ment az „illetékesekhez”, amelyben a kishomokiak nevében Kisné Vörös Judit nehezményezi, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója hivatkozik, a 2013-as tervezés kezdésére, amikor nem jelezték az igényt a megállóra.
A kishomokiak szerint ekkor még csak a megvalósíthatósági tanulmányok készültek és a tervezés szerintük 2015 decemberében fejeződött be.
(Erről egyébként a Vásárhelyi Hírek is részletesen beszámolt. Október 21-én egy lakossági Fórumon egy vetítéses bemutató keretében ismerkedhetett meg a lakosság többek között a tram-train megállóinak helyével is.
A levél szó szerint így folytatódik: „Mélységesen csalódottak vagyunk, mert kaptunk Önöktől egy biztatást arra vonatkozóan, hogy ha a megálló nem is készül el, de segítenek Önök, a helyiek közlekedésének megoldásában. A válaszból viszont az derül ki, hogy erre sem számíthatunk. Vagyis úgy érezzük, hogy nem gyakorolhatjuk a közlekedéshez való jogainkat. Lásd Alaptörvény. Öreg-Kishomok távolságát épp tegnap mértem le, a legtávolabbi pont 5,7-6 km körül van. Míg Új-Kishomoké kb. 3,7-4 km-re. Tehát az idős emberek, gyerekek, kicsik és nagyok továbbra is kénytelenek lesznek gyalogolni hóban, sárban, esőben, fagyban, napsütésben. Nem lesz más lehetőségünk. Cserében kapunk jó levegőt és nem szép zöld környezetet, bár a miniszter úr a jó levegőn kívül szép zöld környezetről beszélt. Ő ezt nap, mint nap látja, hiszen ide jár teniszezni. Viszont a döntés hátterét nem értjük továbbra sem. Miért is nem jutott az illetékesek eszébe már a kezdet kezdetén a leglogikusabb megoldás, a megálló kialakítása itt ebben a városrészben, ha már úgy is itt megy keresztül ez a jármű. Néhány héttel ezelőtt még amikor a NIF válasza meg sem érkezett, már akkor elhangzott a városvezetés részéről, hogy nem lesz itt megálló, nem lesz helyi kisbuszos közlekedés sem, nem lesz itt járda, nem lesz Kishomokon semmi sem a kb. 700 család részére. Így bővül ez a városrész!”
A NIF-től erre a levélre, információink szerint még nem érkezett válasz.
Maga a téma viszont hatalmas vitát generált főként az internetes közösségben. Egyes vélemények szerint ha az a bizonyos 6 perc ennyire kardinális kérdés, akkor ne álljon meg mindegyik szerelvény Kishomoknál. A kompromisszum készek pedig azt javasolják a városvezetésnek, hogy legyen kisbuszos csatlakozás a Népkert Állomáshoz, ami segítene a kishomokiakat abban, hogy igénybe vehessék a tram-traint. Tegyük hozzá, ha lenne megálló, nem csak Szeged, hanem Vásárhely belvárosa felé is volna lehetőség könnyen bejutni. A facebookos hozzászólások legtöbbje azonban kétségbe vonja hogy a 6 perc kiesés „versenyképtelenné tenné a többi közlekedési ággal szemben” (idézet a NIF leveléből) Summásan, ezt is és a többi indoklást is parasztvakításnak nevezik a hozzászólók.
Egy olvasó egy más megközelítést is felvetett: a ki nem mondott szándék is meghúzódhat abban, hogy miért ódzkodnak az illetékesek a tarm-train kishomoki megállójától. Tucatjával állnak üresen a lakások, de még inkább a családi házak Hódmezővásárhely belvárosi részében. Addig, amíg ekkora a kínálat, és aránytalanul alacsonyabb a kereslet, talán annyira nem is érdemes erőltetni a kishomoki tram-tarin megállót.
Az eltelt időszakban viszont a vásárhelyi Önkormányzat még nem nyilatkozott, akar-e bármit tenni annak érdekében, hogy Kishomok tömegközlekedésének megoldásával a dinamikusan fejlődő belterületté nyilvánított városrész beintegrálódjon Hódmezővásárhely vérkeringésébe.