MozaikHatperces parasztvakítás

2017. november 4., szombat
 
Hatperces parasztvakítás

A kishomokiak több mint 700 aláírásával a NIF-nek elküldött petíciót megválaszolták, sőt azóta újabb levél is ment az „illetékesekhez”, amelyben a kishomokiak nevében Kisné Vörös Judit nehezményezi, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója hivatkozik, a 2013-as tervezés kezdésére, amikor nem jelezték az igényt a megállóra.

 

 

 

 

A kishomokiak szerint ekkor még csak a megvalósíthatósági tanulmányok készültek és a tervezés szerintük 2015 decemberében fejeződött be.

(Erről egyébként a Vásárhelyi Hírek is részletesen beszámolt. Október 21-én egy lakossági Fórumon egy vetítéses bemutató keretében ismerkedhetett meg a lakosság többek között a tram-train megállóinak helyével is.

A levél szó szerint így folytatódik: „Mélységesen csalódottak vagyunk, mert kaptunk Önöktől egy biztatást arra vonatkozóan, hogy ha a megálló nem is készül el, de segítenek Önök, a helyiek közlekedésének megoldásában. A válaszból viszont az derül ki, hogy erre sem számíthatunk. Vagyis úgy érezzük, hogy nem gyakorolhatjuk a közlekedéshez való jogainkat. Lásd Alaptörvény. Öreg-Kishomok távolságát épp tegnap mértem le, a legtávolabbi pont 5,7-6 km körül van. Míg Új-Kishomoké kb. 3,7-4 km-re. Tehát az idős emberek, gyerekek, kicsik és nagyok továbbra is kénytelenek lesznek gyalogolni hóban, sárban, esőben, fagyban, napsütésben. Nem lesz más lehetőségünk. Cserében kapunk jó levegőt és nem szép zöld környezetet, bár a miniszter úr a jó levegőn kívül szép zöld környezetről beszélt. Ő ezt nap, mint nap látja, hiszen ide jár teniszezni. Viszont a döntés hátterét nem értjük továbbra sem. Miért is nem jutott az illetékesek eszébe már a kezdet kezdetén a leglogikusabb megoldás, a megálló kialakítása itt ebben a városrészben, ha már úgy is itt megy keresztül ez a jármű. Néhány héttel ezelőtt még amikor a NIF válasza meg sem  érkezett, már akkor elhangzott a városvezetés részéről, hogy nem lesz itt megálló, nem lesz helyi kisbuszos közlekedés sem, nem lesz itt járda, nem lesz Kishomokon semmi sem a kb. 700 család részére. Így bővül ez a városrész!” 

 

A NIF-től erre a levélre, információink szerint még nem érkezett válasz.

 

Maga a téma viszont hatalmas vitát generált főként az internetes közösségben. Egyes vélemények szerint ha az a bizonyos 6 perc ennyire kardinális kérdés, akkor ne álljon meg mindegyik szerelvény Kishomoknál. A kompromisszum készek pedig azt javasolják a városvezetésnek, hogy legyen kisbuszos csatlakozás a Népkert Állomáshoz, ami segítene a kishomokiakat abban, hogy igénybe vehessék a tram-traint. Tegyük hozzá, ha lenne megálló, nem csak Szeged, hanem Vásárhely belvárosa felé is volna lehetőség könnyen bejutni. A facebookos hozzászólások legtöbbje azonban kétségbe vonja hogy a 6 perc kiesés „versenyképtelenné tenné a többi közlekedési ággal szemben” (idézet a NIF leveléből) Summásan, ezt is és a többi indoklást is parasztvakításnak nevezik a hozzászólók.

 

Egy olvasó egy más megközelítést is felvetett: a ki nem mondott szándék is meghúzódhat abban, hogy miért ódzkodnak az illetékesek a tarm-train kishomoki megállójától. Tucatjával állnak üresen a lakások, de még inkább a családi házak Hódmezővásárhely belvárosi részében. Addig, amíg ekkora a kínálat, és aránytalanul alacsonyabb a kereslet, talán annyira nem is érdemes erőltetni a kishomoki tram-tarin megállót.

 

Az eltelt időszakban viszont a vásárhelyi Önkormányzat még nem nyilatkozott, akar-e bármit tenni annak érdekében, hogy Kishomok tömegközlekedésének megoldásával a dinamikusan fejlődő belterületté nyilvánított városrész beintegrálódjon Hódmezővásárhely vérkeringésébe. 

 
 
VH
 

Olvassa el ezt is!

Munkásőr névsorolvasás

Munkásőr névsorolvasás

A portrékkal, fotókkal, dokumentumokkal gazdagon illusztrált kötet publikálása valószínű sok vásárhelyi család életében generálhat kérdéseket.
Átadták az elkerülő út új hídját

Átadták az elkerülő út új hídját

A Vásárhelyt elkerülő út és a 45 számú főút találkozásánál különszintű csomópont épül, ugyanis ez a csomóponttípus képes a legnagyobb forgalmat elvezetni.
A végére nem meredt energia

A végére nem meredt energia

Október 31-én este a sereghajtó PTE-PEAC vendégeként folytatta az NB I/B Zöld csoportját a Vásárhelyi Kosársuli.
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2

Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2

2025. 45. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 

És ezt már olvasta?

Egy nappal hosszabb lesz a a DEJA VU Fesztivál 2026-ban
Egy nappal hosszabb lesz a a DEJA VU Fesztivál 2026-ban Minden eddiginél nagyszabásúbb koncepcióval tér vissza 2026-ban Magyarország legnagyobb retro fesztiválja. Kezdődik a bérletárusítás.
 
A Kosársuli feljött a tabella 7. helyére
A Kosársuli feljött a tabella 7. helyére Másfél hónap után ismét hazai pályán játszott bajnokit a Vásárhelyi Kosársuli, és zsinórban négy elveszített mérkőzést követően újra nyerni tudott.
 
Árakat emel az önkormányzat
Árakat emel az önkormányzat

A kormányzati elvonások és inflációs terhek miatt, illetve az új, költségnövelő állami előírásokra és adminisztratív terhekre való tekintettel.

 
Idén is jön a város Mikulása
Idén is jön a város Mikulása Hódmezővásárhely Önkormányzata a tavalyi évhez hasonló összegben idén is hozzájárult a városi fenntartású óvodák játékvásárlásához.
 
Már csak a 10. helyen a Kosársuli
Már csak a 10. helyen a Kosársuli A visszatérő Borbáth Balázs ponterős játéka ellenére 90-81-re kikaptak a csabaiaktól, akik így a Hepp-kupa után ismét győzelmet ünnepelhettek a Kosársuli ellen.
 
Idén Vásárhely nem fizetett a központi alapokba
Idén Vásárhely nem fizetett a központi alapokba Hódmezővásárhelynek most sem kell, de például Mártélynak novemberben 15 milliót kell fizetnie.
 
Impozáns napelempark épült Vásárhely határában
Impozáns napelempark épült Vásárhely határában Ez lesz Magyarország egyik legmodernebb naperőműve, amely méretében, technológiai újításaiban és kivitelezési gyorsaságában is kiemelkedő.