
A koronavírus-járvány miatt többször felfüggesztett, így kissé lassú típusvizsgálat után augusztus utolsó napja óta folynak a tartampróbák a Stadler Citylink szerelvényeivel Szegeden és Hódmezővásárhelyen.
Tegyük hozzá, azért is jó hogy járnak a városban, mert a villamoshoz kevésbé hozzászokott, vagy rutintalanabb vásárhelyi autós megtanul figyelni arra is, hogy például a körforgalomban elsőbbsége van a villamosnak.
A típusengedély megszerzéséhez ötvenezer kilométert kell megtenni a motorvonatokkal ezekben a hetekben. A futópróbákat összesen öt 406-os egységgel végzik, lesz olyan nap is, amikor mind az öt jármű egyszerre fut majd a Szeged–Vásárhely Tramtrain vonalon. (A hatodik szerelvény is megérkezik hamarosan.)
A legújabb hírek szerint, már 10 ezer kilométeren túl vannak a szerelvények.
A MÁV tervei szerint december 12-én, a 2021/2022 évi menetrendváltási időpontban hat tram-train járművel lehet majd megkezdeni az utasforgalmat.
Kapcsolódó cikkünk: