
A HírTv szerint is egyedülálló ötlettel rukkolt elő a vásárhelyi Önkormányzat azzal, hogy a város pénzéből részben finanszírozza a taxik matricázásának költségét.
A HírTV úgy tudja, február végén kerülhet a kormány elé a tavaly novemberben lezárult, szakmailag egyeztetett taxis tevékenységet országosan szabályozó rendelet. Amennyiben a kabinet elfogadja, a budapesti szabályozás után vidéken is feltételekhez lesz kötve a személyfuvarozás. A tervek szerint szabályoznák a használható járművek műszaki követelményeit és életkorát, a járművezetőkre vonatkozó képzési és továbbképzési kötelezettséget.
Ennek akar elébe menni a Hódmezővásárhely Önkormányzata azzal, hogy a sárga matricázásra ösztönzik a helyi taxisokat.
„Hódmezővásárhelyen szeretnénk, hogyha sárgák lennének a taxik. Ennek több előnye is van. Egyrészt azt gondolom, hogy a budapesti sárga taxik után egyértelmű egy vidékre jövőnek is, hogy ha sárga, az akkor taxi, másrészről Hódmezővásárhelyen is jelen van az, ami Budapesten is megjelent, az úgynevezett kalóztaxik, vagy engedély nélküli taxik, és ezeknek a kiszorítását is szeretnénk elérni” – fogalmazott Hegedűs Zoltán alpolgármester a HírTV Híradójának január 5-i adásában.
Az önkormányzat szándékai szerint a matricázás költségének felét fizetnék. Jelenleg egy 4-5 ajtós személygépkocsi szabványos, előírásszerű taxis matricázása lökhárító nélkül: 130.000.-Ft, lökhárítóval pedig 140.000.-Ft. Az egyterűeknél ez az ár 10-10 ezer forinttal magasabb. Hódmezővásárhelyen jelenleg közel 30 céges taxi van.
Felmatricázásuk körülbelül 4- 4 és félmillió forint. Ennek fele, nem különösebben nagy tétel, a befolyó helyi adókat tekintve, igaz még ez is helyzeti előnyt fog jelenteni a vásárhelyi taxisoknak, akik, hasonlóan más vidéki városokhoz, sokszor többet állnak a drosztban, mint utassal.