Milyen is az egészséges táplálkozás, miért kell a sok mozgás és a mi is az a környezetvédelem? A Klauzál Gábor Általános Iskola Nádor utcai Tagintézményében február 15-én rendezett Egészségdélután megadta a választ valamennyi kérdésre.
Nem elég korán kezdeni! Az alsó tagozatos gyerekeket a sajtkészítés technológiájának rejtelmeibe is beavatták, sőt egy kis interaktív előadáson ismerkedhettek a tudatos vásárlás fogalmával és gyakorlatával. Aztán készítettek táplálékpiramist és a kisebbek színezőkön elevenítették meg a megismert zöldségeket és gyümölcsöket. És ha már a színekről volt szó, talán nem meglepő, hogy a gyerekek többsége nem ismerte a lila káposztát illetve a kelkáposztát nyersen! Kellett egy kis bátorítás hogy megkóstolják és aztán el is nyerte a tetszésüket. Végül is, mint arról Tatárné Kovács Marianna tagintézményi Egészséges Vásárhely Program koordinátor beszámolt, az alsó tagozatos diákok nagyon szívesen kóstoltak meg új ízeket is. Az ételek ízlelgetése mellett az ízléses tálalásra is láttak példát, kaptak ötleteket.
Az egészségdélutánon készült képeket – amelyek közül galériánkban is láthatnak – feltöltötték a Tesco által meghirdetett Sulirajongó programba.
Ez a verseny több célt is kitűzött maga elé. Mindenekelőtt az általános iskolás diákok figyelmét kívánja ráirányítani az egészséges életmód fontosságára, különös tekintettel a helyes táplálkozás és a rendszeres mozgás előnyeire. Ezen kívül a program lehetőséget nyújt az iskolai közösségeknek az összefogásra, hiszen a feladatok minél kreatívabb megvalósítása révén a résztvevő iskolák több milliós nyereményekért versengenek. A jelentkező iskoláknak, így a Klauzál Gábor Általános iskola diákjainak aktív részvételével, tanárok és szülők bekapcsolódásával kell teljesíteniük két feladatot a program ideje alatt.
Februárban az EgészségBüfé című feladat keretében minél több társukat kell egészséges étkezésre buzdítani, míg márciusban a SuliMozdító eseményekre kerül sor, vagyis egy-egy hónapon át az iskolák életében a helyes táplálkozásra és a rendszeres mozgásra irányul a figyelem. A feladatok kivitelezéséről készített rövid videókat és fotókat az iskolák feltöltik a Sulirajongó weboldalra, ahol a résztvevők a Tesco vásárlóinak szavazataiért versengenek.