Kutatás, fejlesztés, innováció. Három kulcsszava egy olyan nevelési-oktatási programnak, amely alapján a legideálisabb módszereket alakítják ki az iskolákban a tanulói sokféleség kezelésének kihívásaira az egész napos iskolai nevelésben rejlő pedagógiai lehetőségek, eszközök felhasználásával, foglalta össze a program lényegét Mayer József, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) kutatója.
Az OFI szakemberei és pedagógusok tanácskoztak október elsején a hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskolában, erről a programról, amely egy pályázati forrás finanszírozásával, az OFI irányításával, az ország 20 iskolájának a bevonásával, 2015. januárig alsó és a felső tagozatos iskolásoknak az egész napos iskola tartalmas és hasznos eltöltésében segít.
Ebbe a konzorciumba Hódmezővásárhely két intézménye, a Klauzál Gábor és a Varga Tamás Általános Iskola is bekerült. Mint azt Farkas Zsuzsanna, a Varga Tamás Általános Iskola igazgatója a Vásárhelyi Híreknek elmondta, olyan jó iskolát szeretne, ahol a gyerekek, a tanárok jól érzik magukat, ahol az egész iskolát áthatja az együttműködés légköre. Ebben a programban, amelyben a két vásárhelyi iskola is részt vesz, benne van ennek a megvalósíthatósága.
Kőpatakiné Mészáros Mária az OFI tudományos munkatársa szerint egy valóban gyakorlatias nevelési-oktatási programot dolgoznak ki arra, hogy hogyan lehet az iskolában töltött időkeretbe beilleszteni a tehetséggondozást, a felzárkóztatást, a sportot, a szakköri tevékenységet, és a házi feladat elkészítését úgy, hogy pedagógusnak és tanulónak várt és közös munka legyen a tanulás. A bevont iskolák tudás-centrumként működnek, melyet a pedagógusok széles körű szakértői és hálózati tevékenysége támogat. A két vásárhelyi iskola 4-4 kiválasztott pedagógusa az ország további 18 iskola pedagógusaival közösen alakítják ki ennek a programnak a részleteit, mondta a Vásárhelyi Híreknek az OFI tudományos munkatársa.
Az október elsején Vásárhelyen az OFI szakembereinek és a két vásárhelyi partneriskola pedagógusainak tanácskozásán elhangzott, egy kutatási fejlesztési program aktív szereplőiként, olyan tapasztalatokra tesznek szert, amely messzemenően kamatozódik a napi munkájukban. Ennek a programnak a végén egy tartalmi együttes áll össze, amely az ország bármelyik oktatási intézményében felhasználható lesz az egész napos iskola keretében.