Mint arról a VH-ban írtunk, a hétfőn Lázár János miniszter közleményben adott hangot annak, hogy nem tartja támogatandónak, ha a tendernyertes Stadler majdnem dupla áron készítené el a Szeged-Hódmezővásárhely tram train villamosokat. (A Stadler ezt azóta cáfolta! Közleményük a lap alján olvasható!)
Lázár a következővel zárta a közleményét: „Köszönjük a fejlesztést támogató választópolgárok segítségét. Sajnáljuk, hogy voltak, akik a közlekedési szakma képviselőjeként ellenezték a beruházást, vagy a Délmagyarország nevű napilap munkatársaként dolgoztak azon, hogy bebizonyítsák: Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést."
A Délmagyarország szerkesztősége és a lapot kiadó Lapcom Kiadó Zrt. ma délutáni közleményük szerint: „értetlenül és megdöbbenve állunk Lázár János miniszter úr tegnap esti közleményének azon része előtt, melyben miniszter úr a Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain-beruházás esetleges meghiúsulása miatti felelősséget a Délmagyarországra és annak munkatársára hárítja. A közlemény szövege egyebekben nem cáfolja, nem vitatja, sőt, minden egyes állításában megerősíti lapunk szombati cikkének információit, melyek szerint a beruházás várható költségei a tervezettnél jóval magasabbak lennének. Miniszter úr maga közli ezek alapján, hogy a beruházás leállítását javasolja, miközben a Délmagyarország cikkében semmi ilyesmiről nem volt szó. És egyáltalán nem volt szó arról, amivel miniszter úr lapunkat vádolja, miszerint „Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést".
A tramtrain két város, Hódmezővásárhely és Szeged közös fejlesztési projektje, megvalósulása minden bizonnyal Csongrád megye lakóinak érdekét szolgálná. A Délmagyarország, Csongrád megye független napilapja ezért eddig és ezután kiemelten és tényszerűen foglalkozott és foglalkozik a projekttel. Olvasóink ezt tudják, és számon is kérhetik rajtunk. A feltételezés, mely szerint a Délmagyarország saját előfizetőinek érdekei ellen tenne bármit, részben sértő, részben logikátlan nonszensz.
Sem a Délmagyarország, sem a Lapcom Zrt. nem gyárt motorkocsikat, nem határozza meg azok árát, nyilvánvalóan semmilyen ráhatásunk nem volt, nem is lehetett arra, hogy a MÁV és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rosszul mérte fel a beruházás költségeit, sem arra, hogy a motorkocsikra egyetlen ajánlat érkezzen, a tervezettnél lényegesen magasabb áron. Miniszter úr szerint ez azt mutatja, hogy a tervezés és az előkészítés hibás volt.
Ennek nyomán a Délmagyarország utána fog járni, hogy miért siklott ki a projekt, ki és miért hibázott, és van-e még esély a projekt megmentésére. Hódmezővásárhely, Szeged és az egész megye polgárainak joguk van megtudni, hogy mi történt - éppen ezért vagyunk kénytelenek visszautasítani miniszter úr vádaskodását, mely szerint a valós információk nyilvánosságra hozatalával a Délmagyarország hibát követett volna el.
Tisztelettel megkérjük Lázár János miniszter urat, hogy a jövőben tartózkodjon a lapunkat, társaságunkat vagy munkatársainkat érintő alaptalan kijelentések terjesztésétől, a tegnapi közleményében megfogalmazott, a Délmagyarország szerkesztőségét igazságtalanul vádló állítását pedig vonja vissza.” - írja közleményében a Lapcom Kiadó Zrt.
Kapcsolódó cikkünk:
A Stadler nem tarja korrektnek a Lázár közleményt
Elszállnak a tram-train költségei - Nem épül meg? (Lázár János közleménye.)