
A most kiírt közbeszerzési felhívásban azt is vázolni kell, hogy az egyes célcsoportokat: a szolgáltatókat, szakmai és civil szervezeteket, önkormányzatokat és természetesen a lakosságot milyen módon és eszközökkel javasolja az ajánlattevő megszólítani.
Tavaly december 16-án a hódmezővásárhelyi Közgyűlésen a képviselők 12 igen és 3 tartózkodás mellett arról döntöttek, hogy a Tram Train, azaz az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer bevezetésére vonatkozó megvalósítási tanulmányt elkészíttetik, amelynek 164 milliós költségét az Európai Unió pályázata teljes egészében támogatja. Május 4-én megvalósíthatósági tanulmányára írtak ki nyílt közbeszerzési felhívást, amely a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A felhívás szerint részletes megvalósíthatósági tanulmányt kell készíteni Hódmezővásárhely és Szeged viszonylatában. Tartalmaznia kell a műszakilag lehetséges megoldásainak vizsgálatát (Hódmezővásárhely - Szeged - Makó - Szabadka viszonylatában), gazdasági, társadalmi és környezeti hatásinak összehasonlítását, amely alapján a végleges műszaki paramétereket meghatároznák. Ki kell térnie a fejlesztésekkel érintett közlekedési szolgáltatásokhoz kapcsolódó, úgynevezett intelligens közlekedési rendszerekkel (ITS) való összhang vizsgálatára, illetve a projekt eredményének hatékonyságát növelő lehetséges fejlesztésekre is. A felhívás a társadalmi vitára bocsátás megvalósítására is kitér. Vagyis, hogy az egyes célcsoportokat: a szolgáltatókat, szakmai és civil szervezeteket, önkormányzatokat és természetesen a lakosságot milyen módon és eszközökkel javasolja az ajánlattevő megszólítani. Az ajánlattételi határidő június 23-a.
Mint arról beszámoltunk március 4-én együttműködési megállapodást írt alá Botka László Szeged és Lázár János Hódmezővásárhely polgármestere. Hódmezővásárhely a jövőben a két megyei jogú várost összekötő és hazánkban egyedülálló integrált villamos-vasúti rendszer kiépítésére pályázik, melyet Szeged is támogat. A villamos és nagyvasúti rendszer ötvözetét jelentő Tram Train korszerű és környezetkímélő közlekedési lehetőséget jelenthet a két város között. Megvalósulása esetén, a 22 kilométerre fekvő két alföldi város főterétől főteréig mindössze fél óra alatt lehetne eljutni. A Tram Train a településeken kívül vasúti, míg a városokban villamosként közlekedő szerelvényként funkcionál. Szegeden adott a kötöttpályás villamosközlekedés, ezt azonban Hódmezővásárhelyen még ki kell építeni, melynek keretében szintén felújítanák a két város közötti vasútvonalat is. A teljes kivitelezés befejezését 2015-re prognosztizálják.