A tram train hatástanulmányának ismeretében, az utaslétszám optimális fenntartása érdekében várható, hogy jelentősen lecsökkentik a két város közötti járatokat.
Európa kiemelt céljának kell lennie, hogy integrálja a Nyugat-Balkánt az európai vasúti hálózatba és az Európai Unióba; ezeket a törekvéseket Magyarország mindig is támogatta - közölte Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára vasárnap a Szeged és a röszkei határ közötti vasútvonal-fejlesztés munkaközi bejárásán Röszkén.
Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója is jelen volt a sajtótájékoztatón, aki elmondta, a Szeged és Röszke közötti július végéig a teljes vonalon kiépítik a vasúti pályát. A tervek szerint - a vágányok, váltók és a szükséges építmények elkészültét követően - augusztus elsejétől megindul a tehervonat-forgalom a Szeged-Röszke-Szabadka vonalon, ezzel biztosítva a Budapest-Kelebia vonal korszerűsítése miatt szükséges vágányzár idejére a megfelelő kerülőutat.
Arról is beszélt, hogy amennyiben minden feltétel adott lesz, szintén augusztus elsejével már menetrend szerint közlekedhet a tram train Szeged és Vásárhely között, ami azt is jelenti, hogy fizetőssé válik.
(Érdemes megjegyezni, hogy a tervezett szoros menetrend szerint mind a 12 szerelvényre szükség lenne, de egyelőre 9 villamos állhat forgalomba, mert a Stadler még nem szállította le az opcionálisan vásárolt 3 szerelvényt).
Pafféri Zoltán egyúttal elmondta azt is, ez nem azt fogja jelenteni, hogy a buszközlekedést a két megyei jogú város között egyik pillanatról a másikra leállítják, de megvizsgálják majd, melyek azok a járatok, amiket érdemes megtartani Szeged és Hódmezővásárhely között.
Tegyük hozzá, a tram train hatástanulmányának ismeretében, az utaslétszám optimális fenntartása érdekében várható, hogy jelentősen lecsökkenti a két város közötti járatokat.
Mint ismeretes ehhez minden feltétel adott, mert éppen most lesz 2 éve, hogy a Volánbusz tulajdonosi joggyakorlása átkerült a MÁV-hoz. A MÁV-Volán-csoport célja pedig, hogy hosszú távon megteremtse az egységes és összehangolt autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó hálózatok és menetrendi csatlakozások létrehozásához és fejlesztéséhez, valamint az egységes jegy- és tarifa rendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket.