Béleczkiné Tatár Katalin, a Városi Informatikai Közösség vezetője szerint a mai gyerekek bár remekül kezelik a számítógépet, de a legtöbbjüknek csak addig tart a tudás amíg játszanak. Abban a pillanatban, ha már egy alkalmazást kell megnyitni és használni, előjönnek a gondok. Az íróprogramokat, vagy akár a power pointot sem tudják használni.
Ez volt az egyik motivációja, hogy tizenkét évvel ezelőtt létrehozták Hódmezővásárhelyen az iskolásoknak az Infománia versenyt.
Azóta minden évben megrendezik az Infomániát. A mostani forduló előtt a Facebook történetét kellett feldolgozni egy szakszerűen elkészített Word dokumentum formában, illetve az 1976-ban elhunyt Kalmár László matematikus életét kellett bemutatni PowerPointos prezentációval. Ez utóbbi feladatban voltak csapatok, amelyek a képek, ábrák mellet hangzó anyagot is használtak.
Az előzőek után következett április 9-én a Németh László Gimnáziumban tartott harmadik forduló. Kedden délután a négyfős csapatok a verseny harmadik fordulójában szavazógépes megoldásban az informatikai ismeretekből álltak a kérdések . A tíz csapat a projektoron kivetített feladatokat a qwizdom mobil feleltető rendszer segítségével azonnal továbbíthatták a központi számítógépbe.
Eredmények:
1. Kommenthuszárok - Szent István Általános Iskola
2. Objektumorientált adatbázis - Kertvárosi Katolikus Általános Iskola
Fantasztikus négyes - Németh László Gimnázium és Általános Iskola
3. Dreams - Németh László Gimnázium és Általános Iskola
Vivakalmárlászló - Kertvárosi Katolikus Általános Iskola
A negyedik forduló tervezett időpontja május 8. szerda fél 3 és helyszíne idén is a Szent István Általános Iskola lesz.