
A második legnépszerűbb szak a kereskedelem és marketing, de a MET vásárhelyi tagozatán ez a szak idén sem indul el, de még nem biztos a másik idulása sem.
Fotó: VH
Gazdálkodási és menedzsment, gépészmérnöki, kereskedelem és marketing, turizmus-vendéglátás, mérnökinformatikus, ápolás és betegellátás - a 2016-os felvételin ezek az alapszakok vonzották a legtöbb jelentkezőt.
Az idei felvételi jelentkezések alapján az összejelentkezők száma szerint a kereskedelem és marketing az ezüstérmes 6007 fővel. Ugyanakkor érdekes, hogy a Budapesti Metropolitan Egyetem kihelyezett vásárhelyi tagozatán ez a szak idén sem indul el. A felvi.hu szerint 14-en jelentkeztek Vásárhelyre, de csak 1 diák írta első helyre a szakot.
A szak iránti érdeklődés a 428 szükséges ponttal nagyrészt a fővárosi képzőhelyekre összpontosult.
A Budapesti Metropolitan Egyetem (MET) vásárhelyi intézményébe, - ahol már csak turizmus-vendéglátás szakon tanulnak az elsőévesek, - eddig 10 diák nyert felvételt.
Petrik Anna a vásárhelyi tagozat vezetője a Vásárhelyi Híreknek elmondta, optimista a szak idei indításával kapcsolatban (A rendelet szerint minimum 15 fővel indíthat szakot egy felsőoktatási intézmény) mert a jövő heti nyílt napjukkal induló pótfelvételi, biztos hogy újabb felvételizőket eredményez. Mint mondta, 2015 őszén is így volt, mert az első helyen bekerült 12 diákkal együtt, a pótfelvételi után 22 fővel indult a szemeszter.
Az iskolába jelenleg 127 diák jár, ami feleannyi, mint amennyit 2010-ben Vass László rektor remélt. Akkor azt mondta, a térség igényeinek megfelelő szakokat indítanak az akkor még Budapesti Kommunikációs Főiskola (BKF) nevű intézményben 200-250 tanulóval. Ehhez képest a beígért fotográfia és a kézműves szak soha nem indult el, 2015 őszére a kereskedelem-marketingből és a turizmus-vendéglátásból is csak az utóbbi maradt. Az első évet 74 tanulóval kezdték. Mint ismeretes minden képzés önköltséges.
Érdemes megjegyezni, hogy sem 2015-ben sem a tavaly ősszel indult és februárig tartott felsőoktatási „beiskolázási kampány” közepette nem igazán lehetett látni, hallani a - magát egyébként igen kitűnően menedzselő MET - vásárhelyi tagozatát propagáló, a térségben élő fiatalokat megszólító hirdetéseket.