MozaikSzégyelljük, hogy hamis ruhát hordunk

2015. június 23., kedd
 

A magyarok 27 százaléka bizonyos körülmények között, míg 3 százaléka bármikor nyitott lenne hamis termék megvásárlására. A termékek közül a hamis ruházati termékek iránt a legnagyobb a kereslet, hiszen minden hatodik magyar bármikor venne ilyet - derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület kutatásából.

 

 

 

 

A felmérés szerint kevesebb hamis terméket vásároltunk, mint tavaly, ugyanakkor a fiatalok még mindig nyitottabbak ilyen vásárlásra. A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület ezerfős reprezentatív közvélemény-kutatás keretében igyekezett fényt deríteni arra, hogy hogyan vélekednek az emberek a hamisítás jelenségéről.


A magyarok 27 százaléka bizonyos körülmények között, míg 3 százaléka bármikor nyitott lenne hamis termék megvásárlására. A termékek közül a hamis ruházati termékek iránt a legnagyobb a kereslet, hiszen minden hatodik magyar bármikor venne ilyet, míg 39 százalékuk elgondolkozna ezen. A legóvatosabbak a bizonytalan forrásból származó gyógyszerekkel vagyunk. Ilyen készítményt a magyarok 1 százaléka venne gondolkodás nélkül, azonban figyelmeztető jel, hogy 6 százalék elgondolkozna a vásárláson.


Kevesebb hamis terméket vásároltunk, mint tavaly


Az elmúlt 1 évben a lakosság 13 százaléka vásárolt legalább egyszer hamis terméket. A megkérdezettek 8 százaléka többször is, míg 5 százaléka csak egyszer. Ez az arány kisebb, mint 2010-ben, amikor a magyarok 16 százaléka nyilatkozott így.

A konkrét vásárlásra vonatkozó adatokból is kiderül, hogy a magyarok nem igazán tekintenek hamis termékként a nem eredeti ruházati termékre. Hamis ruházati termék vásárlását ugyanis minden hatodik magyar bevallotta, míg általában a hamis termékeknél ez az arány 13 százalék volt. A második legnépszerűbb terméknek a hamis illatszer bizonyult. Ezt a magyarok 6 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben. A legkevésbé népszerűnek a komoly egészségügyi kockázatot rejtő, bizonytalan forrásból származó élelmiszer és gyógyszer bizonyultak.

Csak minden ötödik magyarnak fontos, hogy márkás legyen a ruhája és/vagy cipője. A magyarok közel egyharmadának pedig az sem fontos, hogy az a márkás termék, amit visel, eredeti legyen. A válaszadók több mint fele szerint ugyanakkor a hamis termék gyengébb minőségű, mint az eredeti. Sőt a megkérdezettek háromnegyede szerint hosszú távon jobban megéri eredeti terméket vásárolni, mint hamisítványt. A kutatás arra is rámutat, hogy a magyarok döntő többsége inkább eltitkolja, ha hamis terméket vásárolt.

 

A fiatalok a legnyitottabbak a hamis termékek iránt

A hamis termékek iránti nyitottságot erősen befolyásolja a kor. A fiatalok (30 év alattiak) és a fiatal középkorúak (30-45 évesek) az átlagosnál jóval nyitottabbak, míg az idős középkorúak (46-65 évesek) és az idősek (65 év felettiek) az átlagosnál jóval elutasítóbbak. Amíg a fiatalok 42 százaléka, addig az idősek 18 százaléka vásárolna hamis terméket.

 
 
Forrás: Hamisítás Elleni Nemzeti Testület
 

Olvassa el ezt is!

Pert nyert a város a Volánnal szemben

Pert nyert a város a Volánnal szemben

A Volánbusz felperesi minőségében közel 400 millió Ft-ot követelt, amit jogerős ítéletében a Szegedi Ítélőtábla elutasított.
A húsvéti sonka titkai: így válassz, így vásárolj

A húsvéti sonka titkai: így válassz, így vásárolj

Itt a húsvét, és itt a sonkaszezon is. Most megmutatjuk a legfontosabb vásárlási tudnivalókat. Öt perc olvasást megér, hogy nyugodt, "jóízű" legyen a Húsvét!
Számítógépeket nyert a Corvin

Számítógépeket nyert a Corvin

A pályázat révén élményszerű formában ismerkedhettek a jövő munkavállalói a vállalkozási és gazdasági fogalmakkal.
Munkalehetőség a BYD szegedi gyárában

Munkalehetőség a BYD szegedi gyárában

A HSZC Corvin Mátyás Technikum és Kollégium, valamint a HSZC Eötvös József Technikum több mint kétszáz tanulója ismerkedett meg a kínai autógyárral.
 

És ezt már olvasta?

Vereség a rájátszás első meccsén
Vereség a rájátszás első meccsén Az alapszakaszban 2. Tiszaújváros vendégeként kikapott ugyan a vásárhelyi csapat, de kiválóan tartotta magát. A második találkozón  kiharcolhatja az egyenlítést a párharcban.
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025 2025. 12. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 
Melyik volt előbb: a nyúl vagy a tojás?
Melyik volt előbb: a nyúl vagy a tojás? A locsolkodás idején, amikor a piros tojás is gazdát cserélt, érdemes megtudnia honnan is ered ez a szokás? Na és a nyuszi mit keres itt?
 
Keleti Éva szubjektív fotótárlata
Keleti Éva szubjektív fotótárlata

Keleti Éva világ életében színházi fotós volt, dokumentálta a próbák folyamatait, a bemutatók sikereit, benézett a kulisszák mögé, az öltözőkbe.

 
Az országos ranglistán a 4. helyen végeztek
Az országos ranglistán a 4. helyen végeztek

Ismét Baján rendezték meg a Magyarországi Német Általános Művelődési Központban a 9-10. évfolyamosok részére kiírt országos németversenyt.

 
Újabb Lynx harcjármű érkezett Vásárhelyre
Újabb Lynx harcjármű érkezett Vásárhelyre Az eszközbeszerzések azt a célt szolgálják, hogy az MH modern, ütőképes erőt képviseljen, felkészült legyen minden kihívásra - mondta a honvédelmi miniszter.
 
A szezon legfontosabb győzelme
A szezon legfontosabb győzelme A Vásárhelyi Kosársuli számára az volt a cél, hogy legyőzze hazai pályán a Nagykőröst.