
Alaposan fel akarja mérni a város a helyiek strandolási szokásait. A nyilatkozatok szerint „a fürdő hatékony kihasználtsága érdekében és a jövőbeni fejlesztési irányok meghatározása érdekében”.
Fotó: VH
Az jól látható, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül a Török Sándor Strand, de nagyságrenddel nagyobb fejlesztések voltak a Gyarmati Dezső Sportuszodában.
A felmérés kitöltésével az uszodáról biztos, hogy kevés lakossági visszajelzés lesz, hiszen az inkább a sportolóké. A véleményüket pedig éppúgy ismeri az üzembentartó, mint a lakosság. A két úszó egyesület mellett, a magyar válogatott tagjai a sajtóban évek óta a remek edzési lehetőségekről áradoznak. Mondhatnánk: „egymásnak adják a kilincset” hiszen az úszó válogatottat váltotta a szintén Rióra készülő paraolimpiai csapat, és alighogy a napokban elutaztak, már itt is vannak a hosszútávúszó válogatott tagjai.
A lakosság jó része a nyitottba jár, amelyre szintén nem sok panasz lehet. Apróság, de úgy tűnik megszűnt az elmúlt években rendszeres nyári fotózás, a képek pedig felkerültek egy weblapra, ami - érthető okokból - sokakban igen nagy felháborodást és ellenszenvet váltott ki.
A strandot egyébként minden generáció használja. Többféle funkciót betölt, az úszásoktatástól, az idősek vízi tornájáig. A Vásárhelyi Hírek által megkérdezettek talán azt nehezményezik leginkább, hogy nyáron, illetve esős időben nincs fedett része a termál ülőmedencének, sem elöl, sem pedig a ligetes részen.
Ezt, a gondosan kialakított sok választási lehetőséget kínáló 14 pontból álló felmérő adatlap 9. pontjában lehet „megreklamálni”. A többi pontnál kötött válaszokat lehet bejelölni. A felmérés szórólap formájában jut el a vásárhelyiekhez, illetve interneten is kitölthető (ITT elérhető!)
Az alapos felmérő némi hiányossága, hogy az egyik kérdésnél, hogy honnan értesül a fürdőt érintő információkról, a válaszok között a hírportálok kimaradtak, ellenben ritkán felkeresett weblapok bekerültek, miközben a helyi és a régió lakosságának jelentős része naponta olvassa a hírportálokat. A Vásárhelyi Hírek kérdésére Antalóczy Péter, a Hód-Fürdő Kft. igazgatója annyit mondott, nem is gondoltak erre, véletlenül alakult így!
A felmérő azt jelzi, nyitottak a jobbításra, az innovációra sőt a humorban sincs hiány, hiszen sikerül még az angolul alig beszélőket is megmosolyogtatni, a szabadtéri medencék öltözőjébe lépve, egy A/4 es lapra írt ’changing room’ felirattal, vagyis itt lehet „leváltani” a férfit avagy a nőt, kinek melyik…! (Lásd képünket!)
De idővel talán egy - helyes angolsággal írt - nyomtatott ’Dressing room’ felirat is készül majd.