A szeptember 8-án megjelent Magyar Közlöny szerint Orbán Viktor felhatalmazást adott a nemzeti fejlesztési miniszternek, hogy – az érintett miniszterekkel egyetértésben a Kínai Népköztársasággal megkössék azt a nemzetközi szerződést, ami szerint a kínaiak finanszírozzák majd a Budapest-Belgrád közötti vonal felújítását
A terv nem új, már februárban szó volt róla, hogy kínai pénzből felújítanánk ezt a vasútvonalat, hogy ezzel 2,5-3 órára csökkenjen a két főváros közötti távolság. A 166 kilométer hosszú magyar szakaszt 475 milliárd forintból lehetne felújítani.
A beruházás keretében kétvágányúvá teszik és villamosítják a vasútvonalat, és a projekt megvalósításával a legnagyobb tengelynyomású tehervonatok is közlekedhetnek majd az új pályán, a személyforgalomban pedig a vonatok a 160 kilométer/órás sebességet is elérhetik. A kivitelezési idő becslések szerint két-két és fél év lesz
A kínaiak azért hajlandóak erre pénzt és energiát áldozni, mert így a szintén kínai tulajdonban lévő görög kikötőkbe érkező áru még gyorsabban elér majd az EU-s piacokra.
A vasúti felújítás két-két s fél év múlva lehet kész.