A Hódmezővásárhely-Szeged közötti tram-train projekt kormány-előterjesztése folyamatban van, ami a kormány döntése után lesz nyilvános, várhatóan egy hónapon belül, mondta június elsején Budapesten Homolya Róbert.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára azt is elmondta, a tram-train egy kísérleti típusú, új közlekedési eszköz, viszonylag kevés olyan megoldás található Európában, amikor a villamos a vasúti pályát is használja.
A költségekről szólva elmondta, 5 évvel ezelőtt egy német városban 5 millió euró volt egy ilyen jármű, a most beadott ajánlatokban 5,5 millió euró szerepel. Megjegyezte azt is, hogy megtévesztő a számok alakulásában, hogy a közlekedési hatóság egyéb opciókat írt elő, amiket nem biztos, hogy be kell tartani. Hozzátette, a leginkább költséghatékony módon kell szerződést kötni a Stadlerrel, ezért át kell tekinteni a közlekedési hatóság által megszabott műszaki előírásokat.
Mint arról írtunk, a tendert a Stadler nyerte. A kiírás szerint a járműveknek egyaránt meg kell felelniük a városon belüli, villamosvasúti közlekedésnek, és a regionális gyakorlatnak megfelelő, egy órányi, kényelmes utazást biztosító feltételeknek. Négyzetméterenként négy álló utassal számolva a minimális férőhely-követelmény 138 utas (az ülőhelyek aránya legalább 33 százalék), és emellett két helyet fenn kell tartani a kerekesszékkel utazóknak is. A legnagyobb sebesség maximum száz kilométer per óra. Az elővárosi forgalomnak megfelelően zárt rendszerű, mozgássérültek számára is használható WC-ket kell elhelyezni. A szerelvények a városi közlekedésnek megfelelően - a megépített szegedi peronokhoz „passzoló” 30–40 méter hosszú, harminc centiméteres peronmagasságra kell, hogy alkalmasak legyenek.