Jól is járhat Kispál Ferenc gazdálkodó, azzal, hogy nem engedett a ’48-ból, jelen esetben a 60-ból, ugyanis a Hódmezővásárhelyt keletről elkerülő út nyomvonalába esik a tulajdonában lévő körülbelül félhektárnyi (!) 60 aranykoronás földdarab.
A csere körüli huzavona pedig késleltetheti az útépítést. A többszöri tárgyalások során a gazdálkodó a megyei agrárkamara és a Magosz elnöki posztját is betöltő Kispál Ferenc ragaszkodik a hasonló értékű földdarabhoz. A Hódmezővásárhely vezetésével történt legutóbbi egyezkedésen az is felmerült, hogy ha közelben nincs, akkor távolabb is megfelel neki a kompenzáció, legfeljebb megveszi az önkormányzattól a felajánlott nagyobb földdarabot.
Mint ismeretes, valamennyi érdekelttel sikerült már megegyezni, már csak Kispál Ferenc földdarabja ügyében nincs megállapodás. Egyébként az önkormányzat úgy is léphet, hogy kisajátítási eljárást kezdeményez, azonban ezzel valóban elakadna a keleti elkerülő út építése.
A Csongrád Megyei Agrárkamara és a Magosz elnöke biztos hogy a saját érdekét tartja szem előtt. Közismert hogy Kispál Ferenc fiaival közösen működtetett cégével, a Kispál és Fiai Kft.-vel az elmúlt években, évente közel 100 millió forintos támogatást kapott, amelyeknek több mint a felét fejlesztésekre költhették, ezzel is kiemelkednek a többi nagygazda sorából. Hódmezővásárhelyen a többi helyi magángazdálkodót megelőzve, az elnök és családja kapták a legtöbb támogatást.
A Kormány 2016 július 13-én kiadott határozata értelmében Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata részére 1 milliárd 840 millió forintot ad 3,175 km hosszú, 11,5 kN tengelyterhelésre (vagyis kamionokra) méretezett keleti elkerülő útszakasz megépítésére.
Az új elkerülő út 47. számú főúttal és a 4421. jelű összekötő úttal alkotott csomópontjai körforgalmú csomópontként épülnek meg, a lakott területeken átmenő szakaszán közvilágítást építenek ki, valamint a kerékpáros közlekedés biztonságos átvezetését is biztosítják. Az új út megépítésével csökken a város keleti iparterületei felé irányuló átmenő forgalom a belvárosi térségben.
Várhatóan elsősorban jelentősen lecsökken a Kálvin téren, Bajcsy-Zsilinszky utcán, a Síp utcán, a vasúti átjárón keresztül haladó kamionforgalom. Az új út hozzájárul a széndioxidszint csökkenéséhez is, és a belvárosi forgalom biztonságosabbá válik. Az új elkerülő út közvetlenebb kapcsolatot teremt Makó és Orosháza között, valamint kedvezőbb közlekedési feltételeket biztosít a keleti iparterületre települt vállalkozások telephelyeinek eléréséhez.