Kamionon jön január közepén Szentesig a tram-train prototípusa. Az első érkező szerelvény „kicsomagolását”, üzemszerű állapotba hozását ott végzik, és majd onnan jön át Vásárhelyre.
A gyártó Stadler tájékoztatása alapján már csak két hetet kell várni Magyarország első vasút-villamosára. A tervek szerint már jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid akár százzal is zúzhat, jelentősen csökkentve így a menetidőt a két város között. Erre 2021 őszéig várni kell.
A 001-es ügynökről most a MÁV rántotta le a leplet: a 37 méter hosszú, 70 tonnás jármű részletekben érkezik majd kamionokkal Valenciából Szentesre, ahol a végszerelést végzik.
Az első érkező szerelvény „kicsomagolását”, üzemszerű állapotba hozását ott végzik, és majd onnan jön át Vásárhelyre a tram-train vonalra. Ennek oka valószínű, hogy még nem készült el a Szegedre tervezett remíz.
Mint arról a Vásárhelyi Hírekben többször írtunk,2019 júniusában a Lázár János kormánybiztos által felügyelt építkezés létesítményeinek sorában a nyilvános közlemény szerint a nyertes, Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos veje, Homlok Zsolt cége lett.
Az üzletember érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. 3 milliárd 270 millió forintért építi meg a beruházáshoz tartozó járműkarbantartó csarnokot.
(A munkára ajánlatot adott a EB Hungary Invest Kft., a FERROÉP Zrt. és a TTDExpert Zrt. kettőse, valamint a Vitruvius Építő Kft. is.)
A közel 3000 négyzetméteres csarnok komplex tervezése, kivitelezése a tendernyertes feladata. Ebbe beletartozik a vágányok kiépítése, a közművek bevezetése, a szerszámozás, a teljes külső-belső világítás, de még az irodabútorok is. A létesítmény átadásának idejéről még nincs információ.
A nagyrészt alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekednek majd a főpályaudvartól Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös Szeged–Békéscsaba vonalon tovább Hódmezővásárhelyre. Itt a Népkert állomásnál térnek le a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon át mennek a helyi vonatállomásig.
Videó a 001-es szerelvényről ITT!