
Befejeződött a 47-es út Algyő és Szeged közötti, 7 kilométeres szakaszának felújítása, a nettó 7,8 milliárd forintból megvalósult beruházást pénteken adták át.
Lázár János az átadáson kifejtette, a városok és agglomerációjuk kiemelten fontosak a gazdaság fejlődése szempontjából. Akkor van növekedés Magyarországon, ha Szegeden, Hódmezővásárhelyen és Békéscsabán a vállalkozások jól működnek, vannak munkahelyek, könnyen megközelíthetőek a települések.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter kitért arra is, az elmúlt tíz év bizonyította, Szeged és Hódmezővásárhely együttműködése a térség számára gyümölcsöző lehet.
Botka László (MSZP) Szeged polgármestere kijelentette, a térség az elmúlt tíz esztendőben több évtizedes infrastrukturális lemaradást hozott be. Előbb elkészült az M5-ös autópálya, majd megépült az M43-as sztráda egészen a határig, és legalább ennyire fontos volt a 47-es út több szakaszban megtörtént négysávúsítása is Szeged és Hódmezővásárhely között.
A fejlődéshez szükség van a közlekedési infrastruktúra további javítására, a tervek között szerepel a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekapcsoló elővárosi vasút, a tram-train megépítése. Ugyanígy fejlesztenék az elővárosi közlekedést Makó felé, e beruházás feltétele a szegedi vegyes közlekedésű déli Tisza-híd megépítése - közölte a polgármester.
A szakasz melletti kerékpárút építésének első üteme várhatóan decemberre fejeződik be, ez még helyenként forgalomkorlátozással jár. A második szakasz jövőre készül el, így 2016 végén már Szegedtől Békéscsabáig biztonságosan lehet majd kerékpározni - hangzott el az átadáson.