A napokban a megszokott módon, három darabban kamionon megérkezett a Stadler valenciai gyárából a kilencedik szerelvény. Ez az első szállítás az idei évben.
Hosszas csúszás után májusban átadták Szegeden a tram-trainek karbantartócsarnokát és a szerelvények már át is költöztek, de a kilencedik szerelvény viszont Szentesre érkezett, ennek nyilván logisztikai oka van.
A MÁVStart 2020 júliusi közleménye szerint a pluszban megrendelt négy szerelvény 2022 nyarán állhat forgalomba a tervezett ütemezés alapján.
Meg kell jegyezni, hogy a szerelvények a 80 kilométeres sebesség feletti imbolygását, kigyómozgását kijavították, már 100-al mennek a vasútvillamosok. A szakemberek szerint a pontos menetrend betartásához szükség van mind a 12 tram trainre.
A 2017-ben a MÁV-START Zrt.-re kiírt közbeszerzési pályázatban 10 milliárd forintot irányoztak elő a 8+4 darab szerelvény beszerzésére. Opcionálisan négy további szerelvény is lehívható. A négy szerelvény összesen mintegy 9,2 milliárd forintba kerül.
A vásárhelyiek kétségtelenül kezdik megkedvelni, a gyors és kényelmes utazási lehetőséget.