Az 50 ezer kilométeres tartampróba sikeres teljesítése után a tram-train az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően november 29-én megkezdte utasforgalmi próbaüzemben az ingyenesen igénybe vehető menetrendszerinti közlekedését.
A MÁV közleménye szerint jelenleg 80 km/h-ás sebességet engedélyezett a hatóság az utasforgalmi próbaüzem alatt, amely során a jármű gyártója minden az utasforgalomból, a pálya adottságaiból és egyéb összetevőkből fellépő hatást vizsgál és a jármű megfelelő beállításával kezel, hogy a szerelvények a legkomfortosabb utazást tudják biztosítani az utazóközönségnek. A hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak, akadhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák.
Amennyiben a járművek utóhangolása bármilyen tekintetben szükségessé válik, azt a gyártó Stadler magyarországi mérnökcsapata az érvényes szerződés keretében haladéktalanul, a nap 24 órájában elvégzi - írta a MÁV.
November 30-án az egyik járművet soron kívüli karbantartásra a karbantartó telephelyre szállította a gyártó. Szerdán is tram-train-pótló villamos és buszt állítottak be reggel, mert nem tudta visszaadni a Stadler a harmadik járművet. (Arról nincs hír, hogy mikor áll forgalomba a többi 4 szerelvény, amelyek különböző hibák miatt vesztegelnek a szentesi remízben.)
A hírek szerint eközben egy őzzel is ütközött az egyik szerelvény, de csak kisebb kár keletkezett.
A MÁV közlése szerint utasforgalmi próbaüzembe csak és kizárólag olyan járművek kerülhetnek, amelyek biztonságosak és a szükséges hatósági engedéllyel rendelkeznek. Az utasforgalmi próbaüzem alatt, illetve ezt követően fogják a járművek elérni a tervezett maximális sebességet, majd a menetrend véglegesítésével a tervezett járatsűrűséget.
A tervek szerint a szerelvények március közepétől a végleges menetrend és menetidő szerint közlekednek.