Tavaly szeptemberben indult és november végén zárul az az Európai Uniós projekt, amely a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelését támogató program kidolgozását és gyakorlati megvalósítását finanszírozta.
Hódmezővásárhelyen 4 intézmény: a Varga Tamás Általános Iskola, a Kozmutza Flóra Általános Iskola és Szakiskola, a Pál utcai Óvoda és a Gregus Máté Mezőgazdasági Szakképző Iskola konzorciuma 100 pedagógust vont be az egyéves programba.
Az ’Egyről a kettőre’ elnevezésű, közel 26 és fél millió forinttal támogatott projekt célja a sajátos nevelési igényű gyermekek inkluzív nevelése, a gyermekek eltérő képességeinek és szükségleteinek figyelembe vételével az egyéni tanulási szokásokhoz és módszerekhez való alkalmazkodás, a pedagógusok optimális együttműködésével sajátos nevelési igényű gyermekek folyamatos támogatása; az átvezetés és befogadás minőségi megvalósítása volt.
A szakzsargonban megfogalmazott program mögött – természetesen - gyerekek vannak: 20 sajátos nevelési igényű tanuló, akiknek valódi segítségére lesz "egyről a kettőre" jutni.
Összesen több mint 120 fő azoknak – a szülőknek, diákoknak és helyi társadalmi szereplőknek - a száma, akik a különböző integrációs formák megvalósításában részt vettek.
Mint azt Farkas Zsuzsanna projektmenedzser elmondta, a programot négy integráló intézmény valósította meg, melynek keretében a kollégák továbbképzéseken, műhelyfoglalkozásokon vettek részt, kidolgozták az egyéni átvezetési terv készítésének eljárásrendjét. A projekt megvalósításához és a fenntartásához szükséges eszközöket, például fejlesztő játékokat, eszközöket, udvari játékokat, interaktív táblát, tantermi csomagokat is beszereztek.
A projekt záró rendezvényét november 27- én délután tartották a Varga Tamás Általános Iskolában. Ezen a résztvevők az eredményeket, összegzéseket, elemzéseket hallhattak.