










Az egymásra figyelés fontosságát, annak szimbolikus üzenetét akkor éreztük igazán, amikor a görög buzuki hangjaira szirtakizó diákokat lassan, óvó és védelmező gyűrűbe fogták pedagógusaik.
Nézze meg video riportunkat ITT!
"Ismét meggyőződtem arról, hogy az iskolában végzett áldozatos oktató és nevelő tevékenység, méltó folytatása édesapám munkájának"- mondta a Vásárhelyi Híreknek Aranyossy Ildikó, a hódmezővásárhelyi iskola névadójának lánya. „Mindig jóleső érzéssel jövök el az édesapám emlékét becsben tartó ünnepségre és ismét csak csodálkozom, milyen szépen, precízen és fegyelmezetten előadott műsorszámokat nézhettünk meg”- tette hozzá Aranyossy Ildikó.
Nem csak ő, hanem valamennyi meghívott, köztük Almási István alpolgármester is átérezhette a szavak helyett pantomimmel és tánccal kifejezett összetartozás, szeretet érzését. És persze az esélyegyenlőség és az egymásra figyelés fontosságát, aminek szimbolikus üzenetét akkor éreztük igazán, amikor a görög buzuki hangjaira szirtakizó diákokat lassan, óvó és védelmező gyűrűbe fogták pedagógusaik.
Az idei, hetedik Aranyossy Napok megnyitóját követően, április elsejéig az Aranyossy Ágoston Óvoda, Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó többek között nyílt tanítási órákkal, a Dél-Alföldi Lovasudvarban kihelyezett terápiás foglalkozások bemutatójával, majd csütörtökön tanulmányi versennyel, interaktív szülői értekezlettel várja a szakmai érdeklődőket, a gyerekeknek pedig a tűzoltók és a rendőrség tart majd bemutatót, de lesz kisállatkiállítás és álltasimogató is. Április elsején délután a Padlás című musicalt adják elő az iskola színjátszói, majd rongyosbál zárja az iskola tradicionális programsorozatát. Mint ahogy arra Szabó Gáborné, az intézmény igazgatója a megnyitóbeszédében is utalt, ezekkel a napokkal a mindennapi tevékenységük kerül egy kicsit fókuszba, annak szellemében, amit Aranyossy Ágoston hagyott örökül.
Az egykori iskolaalapító leánya a kezdetekről elmondta, édesapja az orosz hadifogságból visszatérve ismét bekapcsolódott Hódmezővásárhely oktatási életébe, azonban a háború előtt iskolaigazgatóként tevékenykedő Aranyossy Ágoston felbukkanásától többen az állásukat féltették. Ezt éreztették is vele. Ekkor úgy gondolta, értelmi fogyatékosok nevelésébe kezd, amelyhez valamivel később kedvező helynek bizonyult a Nagy Sándor utcai iskolaépület, mesélte Aranyossy Ildikó. Majd azzal folytatta, talán senki sem tudja, hogy már az orosz hadifogsága ideje alatt is gondozott értelmi fogyatékosokat. Azt hozzátette, Vásárhelyen nem csak szellemi sérültetekkel, hanem gyengénlátókkal is foglalkoztak az intézményben.