











Elkezdődött a 47-es főút hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának kivitelezése, a 12,7 kilométer hosszú út 2018 tavaszára készül el - hangzott el november 29-én az alapkőletétel ünnepségén.
Fotók: VH
A nagyszámú megjelent között Hódmezővásárhely teljes városvezetése, a Fidesz, az MSZP helyi szervezeteinek vezetői mellett, a beruházás valamennyi érintettje képviselte magát.
B. Nagy László országgyűlési képviselő, Csongrád megye fejlesztési biztosa elmondta, a mostani beruházást a Békéscsabát és Orosházát elkerülő út kivitelezése és a Hódmezővásárhely és Orosháza közötti szakasz 11,5 tonnás megerősítése, valamint párhuzamos kerékpárút építése előzte meg. A közlekedés korszerűsítésével Békés és Csongrád megye vállalkozási övezete is fellendülhet - tette hozzá.
Almási István beszédét azzal kezdte: „erre az elkerülő útra már régóta vártunk!”
Hódmezővásárhely polgármestere azt is elmondta, az elkerülő út megépítésével, megvalósul Hódmezővásárhely tehermentesítése, a környezetszennyezés a városon kívülre kerül, és a településen belüli balesetveszély csökkenni fog. Ezáltal az amúgy is remek kerékpárút-hálózattal rendelkező Hódmezővásárhely még inkább kerékpárbarát településsé válhat, ahol már a kisiskolás korosztályt is bátran kiengedhetjük a forgalomba.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója közölte, 2018 tavaszára, a fejlesztés utolsó ütemeként épül meg a megyei jogú várost elkerülő 12,7 km hosszú útszakasz, tehermentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól Hódmezővásárhely megyei jogú városa is.
A beruházás uniós és hazai források felhasználásával valósul meg, nettó 27,9 milliárd forint értékben. A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítési Kft. által alkotott konzorcium végzi.
Mint arról már a Vásárhelyi Hírekben többször írtunk, a Hódmezővásárhelyt északról új nyomvonalon elkerülő 2×1 sávos kialakítású főúton 5 szintbeli, ebből két körforgalmi csomópont és 3 kereszteződés, 1 különszintű csomópont, 1 vasút feletti felüljáró és 1 kerékpáros aluljáró lesz. A végcsomópont egy vasutat és a közutat külön szintben keresztező körhíd lesz. Az elkerülő út az ATEV fehérjefeldolgozó üzemnél ágazik ki a meglévő 47-es főútból, úgynevezett „T” csomóponttal, majd a Rárósi utat keresztezi négyágú csomóponttal, balra kanyarodó és jobbra kiválást segítő sávokkal. A 45-ös főút felüljáróval lesz átemelve az elkerülő felett, továbbhaladva nyugati irányba körforgalom létesül a régi Kenyere-csatornánál, a mártélyi útnál. Ezt követően a nyomvonal déli irányban halad tovább, a régi tiszai útnál gyalogos és kerékpáros aluljáró épül. Az elkerülő út felüljáróval keresztezi a Szentes–Hódmezővásárhely Népkert vasútvonalat, a Bodzási utat dél-nyugati irányban érinti, körforgalmú csomóponttal. Kopáncsnál a Szeged–Békéscsaba vasútvonal és a meglévő 47-es főút felett egy egyedi körhíd épül, mely külön szintű körforgalmú csomóponttal csatlakozik a főúthoz. Ilyen körhíd az országban csak Budaörsön van, de az itt épülő nagyobb lesz. 12 méteres magasságban oszlopokon álló 30 méteres sugarú körforgalmi csomópont osztja majd el a forgalmat.