
Hódmezővásárhely belvárosán a Debrecent Szegeddel összekötő 47-es és a Szentes irányába vezető 45-ös úton naponta 5 ezernél több teherjármű halad át jelentős környezetterhelést okozva.
Még ebben a hónapban elindul a 47-es számú főút északi elkerülő vásárhelyi szakasz terveinek engedélyeztetése. Nemrég lezajlott egy tervzsűrizés, amelyet még ugyanebben a hónapban követ egy másik is. Ezeken, az építésben érdekelt valamennyi résztvevő értékeli a beérkező pályázatokat. Az engedélyeztetés után kiírják a közbeszerzést és jövő nyáron kezdődhet a beruházás. A kivitelezést az érintett szakasz több pontján kezdik el, a tervek szerint 2016 helyett 2015-ben el is készül.
2012 áprilisában tizenkét igen, két tartózkodás mellett elfogadta az északi elkerülő út nyomvonaltervét a vásárhelyi közgyűlés. A három nyomvonal közül, végül a legrövidebbet, a 13 kilométeres szakasz megépítését támogatták. Ezzel a testület egy több mint másfél évtizede tartó huzavona végére tett pontot. A beruházás előkészítésére az önkormányzat közel 144 millió forint támogatást nyert. Maga az útépítés sem kerül a városnak egy fillérjébe sem, mert a 18 milliárd 85 százalékát az EU, míg a fennmaradó 15 százalékot az állam adja.
2012 augusztusban írtuk, Hódmezővásárhely belvárosán a Debrecent Szegeddel összekötő 47-es és a Szentes irányába vezető 45-ös úton naponta 5 ezernél több teherjármű halad át jelentős környezetterhelést okozva. A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság (NFK) harminc nagy állami beruházás ügyében hozott döntést és azzal hogy az NFK kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette a 47-es út építését is, érdemben lerövidül az engedélyezési eljárás, és a 170 millió forintos költségű fejlesztés előkészítése után elkezdődhet az út kivitelezése is. A bizottság döntésével a csomagban szereplő beruházások átlagosan két évvel korábban készülhetnek el.
Tehát minden remény megvan arra, hogy a közel 20 milliárd forintos beruházásból a tervezettnél egy évvel korábban elkészül a 13 kilométeres út, amely Orosháza felől, az ATEV Fehérjefeldolgozó Zrt. –telepénél jobbra fordul a Rárósi út irányába, majd a 45-ös főutat és a mártélyi utat, valamint a vásárhelyi–szentesi vasútvonalat keresztezve a Bodzási út után, Kopáncsnál tér vissza a 4 sávos 47-esre.