Zökkenőmentesen indult november elsején az új dohány-kiskereskedelmi rendszer, minden depóban időben megkezdődött az értékesítés, és napközben sem voltak fennakadások - közölte az Országos Dohányboltellátó Kft. (ODBE) hétfőn.
A cég a koncessziós szerződésben vállaltaknak megfelelően kilenc logisztikai központból biztosítja az országos ellátást. A vasárnap hatályba lépett törvényi rendelkezések értelmében a dohánytermék-kiskereskedők (az ország mind a 6300 trafikját) már csak az állam által koncessziós szerződéssel kijelölt társaságtól, vagyis az ODBE-től szerezhetik be a dohánytermékeket.
Amint arról a Vásárhelyi Hírekben írtunk, az Országos Dohányboltellátó Kft.-t június 19-én hozta létre a British American Tobacco (BAT) és a Continental hárommillió forint alaptőkével. A két cég közös vállalkozásában a BAT csak kisebbségi tulajdonos, míg a Continental a többségi tulajdonos. A céget is a Continental egyik hódmezőásárhelyi telephelyére jegyezték be.
Sok helyen olvasni lehetett, hogy az ügy külön érdekessége, hogy az üzemeltetőket - júniusban - Lázár János jelentette be, ugyanis arról a Continental-csoportról van szó, amelynek - a trafiktörvény megfogalmazásában is részt vevő - tulajdonosi köre köztudottan jó kapcsolatot ápol a Miniszterelnökség első emberével. A Continental a trafiktörvény megszületése idején azzal került be a hírekbe, hogy a törvényjavaslat Brüsszelnek kiküldött változatáról kiderült: az egyik tulajdonos, Sánta János gépén íródott.
A sajtóban már eddig is bő terjedelemben publikált - november elsejétől beindított - üzlet, igen jó kondíciókkal indult: a vállalkozásnak nem kell iparűzési adót fizetnie, s míg a trafikosoktól két héten belül bevasalják az áru ellenértékét, addig a cégnek két hónapja van arra, hogy fizessen a gyártónak. Ebből és a tavaly 526 milliárd forintos dohánypiac 1-2 százalékára rúgó, törvényben biztosított tiszta hasznából piaci vélekedések szerint 5, de lehet, hogy akár 12 milliárd forint haszon folyhat be, méghozzá verseny és különösebb rizikó nélkül.